amandelen knippen.......????

Hoi

naar een jaar aantobben met de verkoudheid (lees al een jaar lang groene snot uit neus en jawel ogen!!! en zo'n 50 zakdoekjes per dag) van Kas heb ik bij de huisarts een verwijsbrief voor de kno arts gevraagd.
hij vond het gelukkig nu ook wel eens tijd voor actie.
moet nu 18 juni daar naartoe.
Ben beniewd of ze iets gaan doen amandelen knippen ofzo.
hoorde dat de grens bij 2 jaar ligt. Kas is nu bijna 1.5 jaar.
Ik ga echt niet zo nog een half jaar verder klooien.
Hij ziet er nu echt slecht uit. witjes en kringen onder zijn ogen terwijl hij super veel slaapt. afvallen en niet eten.
verder wel super vrolijk!!!
zijn er hier kindjes waarvan de amandelen al geknipt zijn of ook zo tobben met verkoudheden???

groetjes Judith

Hoi Judith,

Bij onze dochter Iris zijn haar amandelen geknipt en gelijk buisjes gezet toen ze nog maar 14 maanden was heb na maanden aandringen bij de dokter eindelijk een verwijsbrief gekregen toen.
Iris had constant vocht achter der oortjes en constant verkouden.
De kno-arts zei achteraf dat het echt nodig was en zelfs eerder had moeten gebeuren.
Iris heeft sindsdien nergens nog last van is natuurlijk nog weleens verkouden maar dat is normaal,maar helemaal niet meer zo heftig als eerst.
Dus ik ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb toen.
En de ingreep is voor ons veel erger geweest als voor Iris maar het valt eigenlijk allemaal wel mee.
Ik zou graag willen weten hoe het bij jou afloopt hou je me op de hoogte?

Groetjes Cindy

hoi cindy

ik ben ook reuze beniewd naar wat de kno arts te zeggen heeft.
nichtje van ruim 2 word dinsdag geopereerd aan haar amandelen en die is lang niet zo verkouden als kas. Kas heeft altijd de hele dag door groen snot uit zijn neus lopen.
We hebben de zelgde kno als het nichtje. en hij had tegen hun gezegd van die leeftijdgrens van 2. er zullen toch wel uitzonderingen gemaakt worden????
moest vandaag naar het CB. Kas was ook afgevallen en maakt nu toch ook wel een zieke induk (uiterlijk). Hij is echter niet ziek en speelt vrolijk. eten wil hij echter niet.
Moeten over 4 weken extra op controle komen op CB.
Nou ik wou dat het vast donderdag was dan wisten we meer.
Moest jij ook elke dag het bed van je kleine verschonen omdat alles onder de groene snot zat hahahaha. ikke wel zo erg is het en ik moet smorgens ook flink boenen om de snot die all over zit weg te krijgen. Dit kan toch niet normaal zijn?

Nou lekker om zo even te zeuren.

groetjes Judith

Hoi Cindy,
Bij onze zoon zijn met 13 maanden de keel- en neusamandelen geknipt. Ging heel erg goed, natuurlijk wel veel pijn en een week bijna niet gedronken en gegeten. Alleen onder de twee jaar krijgen ze geen zetpil, die krijgen andere kinderen wel tegen de pijn (zit een soort morfine in). Maar onder de twee voeren ze deze operatie bijna nooit uit, vaak moet je wachten tot ze twee zijn. Succes ermee.

Groetjes Diana

Onze zoon Daan, nu 18 maanden heeft 2 keer een AB kuur gehad, i.v.m. een flinke keelontsteking, niet drinken en eten, je kent het vast. Wij zijn er ook voor bij de huisarts geweest en als het binnenkort weer gebeurt gaan ook hier de amandelen eruit. Mogen ze die van mij meteen meenemen, hadden mijn ouders dat maar laten doen toen ik zo klein was, dat had me een hoop ellende bespaard denk ik. Maar jouw verhaal is wel even wat erger natuurlijk, gezien je andere topic over bloed ophoesten. Het arme kind. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze hem hier mee rond laten lopen ondanks dat ze over het algemeen willen wachten tot 2 jaar, dit kan zo ook niet verder lijkt mij. Sterkte ermee.

Terug
Bovenaan