Amandelen

Hi moeders van Nederland. Mijn jongste zoon van bijna 11 maanden wordt binnenkort aan zijn neus- en eventueel -keelamandelen geholpen. Graag zou ik horen of iemand ervaring hiermee heeft bij zo'n jong kindje en of jullie nog tips voor me hebben.Ik vind het best een beetje eng. Alvast bedankt.
 
Hoi Anuschka,

Mijn zoontje is nu 12 maanden en is geholpen aan zijn oren en neusamandelen toen hij 11 maanden was. Hij heeft buisjes in de oren gekregen en zijn oren zijn uitgezogen. En de neusamandel is geknipt. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dit heb laten doen. Mijn zoontje is nu heel vrolijk terwijl hij de 1e 11 maanden veel pijn had en altijd ziek was.

Ik vond de narcose heel erg meevallen. Iedereen had me daarvoor gewaarschuwd terwijl ik dat vond meevallen. Het ergste vond ik toen Ruben uit de operatiezaaltje naar mij toe werd gereden. Hij bloedde veel uit zijn mond en neus. Ook gaf hij veel bloed over en huilde hij erg veel. Ik zou als tip willen meegeven: stel je hierop in. En bedenk dat het erbij hoort.

Na de operatie heb ik Ruben direct op schoot genomen ter troost. Hij heeft alleen maar gehuild toen...het schijnt niet van de pijn te zijn maar meer uit boosheid. Hij heeft 45 minuten gehuild en toen viel hij in slaap op mijn schoot. Hij sliep een uur en toen hij wakker werd lachte hij weer. En in de middag heb ik al een fruithapje gegeven en ook een boterham...dat ging prima.
Nog een tip: laat de baby veel drinken na de operatie. Ze hebben keelpijn en drinken helpt ertegen. Hoe sneller ze drinken hoe beter....

Maar ik moet zeggen dat het mij 100% meeviel. Het ergste vond ik al dat bloed! Maar Ruben was redelijk snel weer vrolijk. Hij is om half 9 geholpen en om ongeveer 4 uur was hij weer vrolijk en kon hij alles eten. Enne...nog een voordeel van zo jong zijn? Ruben lustte het ijsje niet dat hij kreeg voor zijn keel...dus heb ik het ijsjes opgegeten. En nog wel mijn favoriete ijsje: een raket. :))

Alleen is Ruben niet geholpen aan zijn keelamandelen dus over dat proces kan ik niets zeggen. Maar de neus en oren operatie viel me echt mee! Het klinkt raar maar de DKTP prikken vond ik veel erger omdat Ruben daar altijd heel heftig op reageerde!

Hij veel sterkte want ik snap heel goed dat je het een beetje eng vind. Dat vond ik ook...en achteraf ben ik blij dat we het gedaan hebben want we hebben nog nooit zo'n vrolijke jongen gehad!!

Succes!!

groetjes
Esther
 
Terug
Bovenaan