Amandeltjes eruit.

Hoi dames,
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet schrijven dus ik doe het maar hier.

Onze zoon Quinten krijgt 9 juni de neus- en keelamandeltjes eruit. Hij is dan net 21mnd
Erg jong dus, maar het moet want hij is vaak ziek en eet heel slecht.
Nu is mijn vraag heeft een van jullie dit ook meegemaakt toen je kleintje nog heel jong
was? Hoe ging dit? Hadden jullie wat uitgelegd of gewoon erheen gegaan?
En hoe ging het herstel?
Heel wat vragen maar ik hoop dat iemand reageert.
Groetjes Melanie
 
hoi,
Inderdaad erg zielig al zo jong!
Mijn zus was ouder, maar ook altijd ziek en is toen bij een homeopaat geweest toen ze een jaar of 6 was; zij heeft o.a. iets van Tonsilicum of zo van VSM/Dr.Vogel gekregen voor de amandelen; hiervan krimpen ze! en toen ze later bij de KNO arts kwam; vroeg hij of de amandelen eruit waren wat hij zag niets zitten! Misschien is dit het proberen waard? alvorens tot operatie over te gaan? Baat het niet dan schaadt het niet volgens mij; probeer een goede homeopatisch arts te vinden in de buurt.
succes,
Cyril
 
Hoi Melanie,
Onze oudste was ook altijd neusverkouden en had maandelijks 3 tot 4 dagen hoge koorts. Op een gegeven moment toch naar de kno-arts geweest en toen hij19 maanden was is zijn neusamandel verwijderd.
Dit heeft voor hem een hoop problemen opgelost. Hij is nadien niet meer ziek geweest en ook nog maar 1 of 2 keer verkouden. Nooit meer een loopneus oid. Dat is erg prettig voor hem.
De operatie was voor hem en ons wel vervelend, je ziet je kind onder narcose gaan en huilen als hij wakker word. Het voordeel van het op jonge leeftijd laten doen is dat ze erg snel herstellen. Na de narcose is hij even wakker geweest en was toen erg aan het huilen. Een maal terug op de kinderafdeling heeft hij een poosje geslapen en werd wakkerr als of er niks gebeurt was.
Verder heeft hij nergens anders last van gehad.
Wat wel belangrijk is is dat de kinderen goed drinken vooral als de keel amandelen eruit gehaald zijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten Marieke mv Rick 2jr 8mnd Joost 8mnd.
 
hoi Melanie,

Vandaag is Rebecca geopereerd, haar neusamandel is eruit gehaald en haar oren doorgeprikt. Ze is nu precies 19 maanden, ook nog erg jong, maar ze was altijd ziek, vaak koorts, oorontstekingen en altijd een loopneus.
Het is mij reuze meegevallen, maar keelamandelen is wel een iets zwaardere operatie dan neusamandel.
De narcose ging bij haar heel goed, ik zag haar  heel langzaam  wegzakken. Op de uitslaapkamer was ze erg wild en moest ze erg huilen, maar weer op zaal ging het best goed. Ze moest een beker water drinken, daar heeft ze een uurtje over gedaan en ondertussen lekker op mijn schoot. Na een uurtje werd ze rustiger, en ging ze lekker in haar bedje spelen. Nog een uurtje later mocht ze een paar hapjes brood, maar ze at gelijk een half broodje op en een half uur later de andere helft.
Om 12 uur mochten we naar huis (ze was om ong. half 9 geopereerd) , in de auto viel ze in slaap en thuis heeft ze nog tot kwart voor 4 geslapen.
Ze heeft vanmiddag nog 3 bekers sap gedronken en vanavond heeft ze lekker zitten eten.
Vannacht moeten we om de 2 uur gaan kijken of ze nog nabloedingen krijgt, maar tot nu toe valt dat ook mee.
Ik ben blij dat we het gedaan hebben, al is het natuurlijk wel afwachten of het ook helpt.

Succes met Quinten en als je nog vragen hebt hoor ik het wel

groetjes
Melanie (mama van  Marissa en Rebecca)
 
Hallo.. Ik ben hier tijdje niet geweest dus vandaar de late reactie..
Ons ventje is nu 25 mnd en hij moet 31 mei ook voor neus en keelamandelen..
We zijn inmiddels op het pre-operatief spreekuur geweest..
Dan laten ze dia's zien aan de kleintjes van de opnamebalie en de kamer
waar ze moeten wachten en de operatie kamer en de jassen die iedereen
aan heeft en wordt het helemaal uitgelegd..
Maar ik denk niet dat je het ze al kan uitleggen..
Ze gaan het niet begrijpen en zullen het best eng en vervelend vinden denk ik..
Het enige wat ik maar ga proberen is hem zoveel mogelijk op zn gemak te
stellen en hem troosten.. Wat moet je anders?
Als ik de kans heb en het met alle toestanden niet vergeet
(moet zelf ook voor een nachtje het ziekenhuis in binnenkort)
dan zal ik zeker eff laten weten hoe het gegaan is..

groetjes Marianne
 
Hoi dames,
Ontzettend bedankt voor de reacties!
We hebben besloten hem nog maar niets te vertellen. Dat lijkt ons beter.
De dag zelf gaan we zeggen dat de dokter zijn keeltje beter gaat maken.
Verder niet zoveel daar is hij gewoon nog te klein voor. Ik hoop dat hij bij mij op
schoot onder narcose wordt gebracht. Anders raakt hij denk ik in paniek.
Dan binden ze hem vast op die stoel en ik ken mijn ventje dat lijkt me niet goed.
En hoe hij herstelt... We zullen zien. Hij is niet zo'n goede drinker dus ik hoop dat
hij dat dan wel doet.
We laten het maar over ons heen komen.
Ik laat het zeker aan jullie weten hoe het is gegaan.
Liefs Melanie
 
Terug
Bovenaan