ambities?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik merk aan mezelf dat mijn ambitiegevoel helemaal weg is. Die kleine is het enige wat echt belangrijk voor me is. Terwijl ik een goede opleiding heb en "mijn carriere" eerder altijd erg belangrijk voor me was. Zijn er meer a.s. moeders die dit hebben?

groetjes Pauline

Hoi Paulin, ik denk dat dat er gewoon bij hoort. Zelf heb ik 2 kindjes en de derde is op komst, maar er komt een punt dat je heel veel met jezelf en je kleintje bezig bent. Daar moet je je geen zorgen overmaken, je bereidje gewoon voor op je kindje, de rest komt straks vanzelf wel weer. Heel veel succes Wendy

Er zijn meer moeders die die hebben hoor! En zeker een paar weken voor de geboorte, dan is maar één ding belangrijk: je kind! Dan kun je haast nergens meer anders aan denken!
Ikzelf had dat dus die laatste weken. Toen hij geboren was net, had ik het ook druk genoeg. Maar na een paar weken verlangde ik hevig naar weer een 'normaal' ritme, en verlangde ik ook naar mijn werk. Was blij dat ik weer ging werken, heb ook geen ouderschapsverlof opgenomen.   Drie dagen werken is prima, minder vind ik niet leuk. Ik geniet zo ook heel erg van de vrije dagen met mijn zoontje.
Dus het komt vanzelf weer terug, wanneer het spannenste over is, en je wat aan je kindje en de verzorging gaat wennen. Dan komt ook je oude leventje weer stap voor stap terug hoor! Want dat is bij de meeste vrouwen echt even zoek die eerste weken na de bevalling! Gewoon over je heen laten komen!
Heel veel succes!

hi Pauline,

ja , ik ervaar hetzelfde, het zeer gewenste kind is op komst en 'opeens' is hard werken ook maar een manier van leven dat ook anders zou kunnen. je zou er een psycholoog op los kunnen laten. was het harde werken een compensatie voor iets anders of is een hartewens zo belangrijk dat de prioriteiten in het leven anders worden geschut.
voor mij is het idee dat zoiets kleins en nietigs en kwetsbaars afhankelijk van me is, een motivatie om mjin leven anders in te gaan richten.
niettemin, ik blijf werken en deel de zorgtaken met mijn man en zal straks aan het werk zijn met zooooooo'n grote foto van de kleine op mijn bureau.

veel plezier in de zwangerschap
Miep36 (33w 3 d)

Terug
Bovenaan