Ameda dubbele kolf of Medela Borstkolf Mini electric Plus?

!

Nou de titel zegt het al! Heeft iemand ervaring met deze kolven. Weet niet welke ik moet kiezen. Ik heb nu de Avent isisiq, maar nu na 6 maanden gebruik heeft dat ding rare kuren, zoals van ritme veranderen, steeds uit gaan etc. Ik ben er helemaal klaar mee en ik wil een dubbele kolf toch nog op de valreep.

Wie kan mij adviseren?

Groetjes,

Vanessa

ook ik heb alleen ervaring met ameda dubbele kolf. En ik vind hem erg prettg: je kan de vacuümsterkte en de frequentie van "zuigen" instellen. Maar ik denk dat het heel individueel is.
Succes met je zoektocht!
Mira

Hai,

Het is heel persoonlijk, maar op het borstvoedingsforum van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties (jammer dat ik geen links meer mag plaatsen, zou makkelijker werken) kan je bij Polls (op de indexpagina iets verder naar beneden) een poll vinden over kolven.

Hou bij aanschaf rekening met branduren (vooral als je overweegt tweedehands te kopen en nog belangrijker spruwrisico... niet alle kolven zijn goed steriliseerbaar) De mini electric maakt vaak meer herrie en heeft relatief wat minder branduren.

Je kan trouwens ook huren he? Kan je kijken welke je het beste bevalt.

Groetjes Nynke

de mini electric heb ik een tijdje van iemand geleend, wat een k*tding vond ik dat. Wat een herrie!! Daar ga je echt niet pretiig mee naar je werk. De hele afdeling zou dan horen dat ik aan het melken was. Ik voelde me ne een koe.

ik heb zelf die ameda gekocht en die  is mij goed bevallen. Werkt prettig, stukken stiller. Het is alleen een beetje groot, maar ach het is maar voor even.

Ik had ook de avent isis iq uno, maar heb een maand of twee geleden ook een andere gekocht. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Medela Pump in style advanced. Die is bedoeld om veel/lang te gebruiken en dat vond ik ook erg belangrijk. Hannah is nu bijna 9 maanden en ik ben nog niet van plan om te stoppen (en aangezien m'n kolfrecht deze week afloopt wilde ik ook graag een dubbele zodat het minder tijd kost, want ik moet in eigen tijd gaan kolven. En ik heb ook geen zin om bij een (hopelijk) volgend kindje weer een nieuwe kolf te moeten kopen.
Hij is wel duur, maar ik ben er erg tevreden over (was ik over m'n avent kolf ook trouwens).

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan