Amniostreng!!!!

Hallo Dames,
Ik heb een vraagje wij hebben vanmorgen onze 12 weken echo gehad en alles was goed met het kindje. Echt heel bijzonder en heel erg druk een druk kindje zei de echoscopiste.
Mijn placenta ligt helaas aan de voorkant maar dat vind ik op zich nog niet zo heel erg. Toen ze verder keek kon zag ze en AMNIOSTRENG!!!! wie van jullie kent dit en heeft dit ook meegemaakt??

De echoscopiste zei dat het niet veel kwaad kon en dat het zeldzaam was dat er iets mis ging.
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring vind het best een beetje eng als ik op google zoek kom ik een aantal enge verhalen tegen. Dus daar kijk ik ook liever niet op.

Ik hoop dat jullie mij misschien meer kunnen vertellen.

Groetjes dipsy
 
Amnoinstreng

Het is een zeldzame aandoening, die spontaan onstaat. Waarschijnlijk ontstaat heel vroeg in de zwangerschap een scheurtje in de binnenste vruchtzak (die dan nog los is van de buitenste. Later worden die twee één). Door het scheurtje onstaat er een 'rafel', die los in de vruchtzak komt te hangen. Komt de embryo hier in het beginstadium tegenaan, vergroeit die ermee. Is het los van het kindje dan moet er opgepast worden dat het kindje hier niet in verstrikt raakt. Dit kan ledenmaten afknellen. Zolang je je kind goed voeld bewegen, betekend dit dat je kind niet verstrikt zit. Heb je het idee dat je kind minder of niet beweegt, aarzel dan niet en bel meteen. Meestal geeft deze zeldzame aandoening geen problemen.

Jeetje meid, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Dit is wat ik erover kon vinden. Had er al wel eens van gehoord en weet dat deze uitleg klopt. Volgens mij is alles verders met jouw kindje gelukkig goed! Anders hadden ze wel gelijk actie ondernomen! Hebben ze je geen verdere uitleg gegeven dan? Dat vind ik zo vreemd! mischien is die streng bij jou wel zo kort dat je kindje er niet eens verstrikt in kan raken...ik zou als ik jou was nog even bellen en vragen waar je nou precies op moet letten...het komt vast goed en deze mensen kunnen toch je angst meer wegnemen dan wij...

Liefs van mij........
 
Hallo Dames,

Herb vanmiddag gebeld met de VK en kreeg de assistente aan de telefoon dus ze zou mij morgen ochtend terug bellen.
Dus ben wel erg benieuwd.
Als ik zelf ook meer weet dan laat ik het weten.

Groetjes dipsy
 
Terug
Bovenaan