amoxciline antibiotica + wanneer aanslaan nu een brullend kind...

Dag medemoeders, onze zoon is al vanaf maandag niet lekker, en dit was gisteravond op zijn top. Dus heel veel huilen, brullen echt van pijn. Eerst dachten wij tanden want er komen 2 kiezen en 2 hoektanden door. Maar hij is sinds dinsdag ook heel snotterig en hoest als oude man heeft lichte verhoging. Dus gisteravond naar huisartsenpost en kregen we antibiotica voorgeschreven. HIj had geen keelonsteking, maar wel een rood oor. IK moest van haar nog 1-2 dagen wachten met beginnen omdat het ook een virus kan zijn, maar wij (misschien) eigenwijs, zijn gisteravond toch begonnen. En hij voelt zich vandaag ook erg slecht. Gister overdag viel het mee maar vandaag is het een drama. Dus de vraag aan jullie is hoe snel slaat een antibiotica aan?
EN tja misschien barst hij van de pijn door zijn tanden, eigenlijk weten we het niet. Huisarst zegt wacth 2 dagen af ,dan moet het aangeslagen zijn. Tips zijn van harte welkom want ik vind dit zo zielig voor hem, grt Debby
 
hoi hoi

mijn dochtertje naomie nu 10 maanden heeft ook meerdere keren anti biotica gehad en de huisarts heeft tegen ons elke keer gezegt dat het toch wel 2 tot 3 dagen duurt voordat deze aanslaat maar als hij aanslaat zijn ze ook zo weer opgeknapt dus je zal nog eff een paar dagen geduld moeten hebben en dan is tie zo weer beter succes ermee

groetjes karin
 
Hallo, ons zoontje van 16 maanden heeft al 4 een oorontsteking gehad en 1 keer een keelontsteking dus heeft al diverse malen antibiotica gehad. We zijn er zelf geen voorstander van maar we hebben niet zo heel veel keus. We hebben nu wel om een doorverwijzing naar  een KNO-arts gevraagd.  Onze ervaring is dat het meestal met een dag of 2 echt goed aanslaat. Wat je eventueel nog kunt doen is het hoofdeinde van het bedje iets omhoog zetten dat haalt een beetje de druk van de oortjes en verder veel zoutoplossing gebruiken om alles goed "open" te houden. En als de koorts echt hoog is paracetamol zetpillen. Beterschap en sterkte!
 
Tja begonnen is begonnen, maar wij wachten inmiddels liever even. Want meestal is dat wat de ontsteking veroorzaakt niet gevoelig voor antibiotica.

Meeuwtje

Misschien een tip. Henk heeft heel vaak oorontsteking gehad tussen 4 en 8 maanden 3 oorontstekingen en 2 longontstekingen dus 6x ab (1x 2 kuren achter elkaar). Toen kwamen we bij de KNO arts en de opperde koemelk allergie. Dus we hebben hem (en mij ik gaf borstvoeding) gelijk op dieet gezet en het wonder geschiedde, (bijna) nooit meer verkouden en nooit meer oorontsteking.

Ineens ging zijn ontwikkeling ook als een speer, deed hij nog bijna niets op 8 maanden (niet eens omrollen) binnen 3 weken liep hij los langs de tafel.

Succes.
 
Elisa, bedankt voor de tip. We zijn ook blij dat we op korte termijn bij een kno-arts terecht kunnen dus wie weet wat daar uitkomt. Het is wel zo dat ons zoontje er eigenlijk pas echt last van heeft gekregen sinds hij op een kinderdagverblijf zit. Hij pikt blijkbaar elke verkoudheid o.i.d. op. Ik heb zelf vroeger ontzettend veel last van mijn oren gehad dus hij kan het ook nog van mij hebben meegekregen. Fijn om te horen dat jouw zoontje er geen last meer van heeft.
 
Terug
Bovenaan