amoxicilline

hoi mama,s
Even een vraagje van mij.
Mijn zoon is erg verkouden,groene snot komt uit zn neus,hoest veel en reutelt met zn ademhaling. Dus voor het eerst naar de dokter. Hij heeft nu een amoxiciline kuur gekregen,zelf ben ik daar niet zo voor,maar de dokter zei dat het geen kwaad kon. Wat voor ervaringen hebben jullie met amoxicilline en hebben jullie bijwerkingen gehad?
Alvast bedankt voor de evt. reacties....

Groetjes Chantal,mama van Senna.
 
Toen mijn dochter 5 maanden was heeft ze ook zo'n kuur gehad vanwege een luchtweginfectie. Ze had geen last van bijwerkingen en haar ziek zijn was toen gelukkig snel over. Ik heb het liefst ook zo min mogelijk medicijnen, maar dit keer was het onvermijdelijk. Ze had al ruim een week koorts en werd sloom, dronk niet meer al te best en had minder plasluiers. Dan moet je kijken wat het beste is, en in dit geval was zo'n amoxilinekuurtje het beste.
Veel succes.
Willemijn
 
Hoi Chantal,

Niels heeft ook zo'n kuur gehad. Ik weet alleen niet meer hoe oud hij toen was. Iets van 7 maanden denk ik. Ik heb geen bijwerkingen ervaren en het ging gelukkig snel over. We hebben nog wel een tijd een pufje gehad.
Sterkte met Senna!
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Chantal,

Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar mijn meisje Anoek heeft al 2 kuren gehad, een toen ze een paar dagen was ivm een ziekenhuisbacterie, toen ze zo klein was hebben we op advies naast de amoxy ook pro-biotica gegeven (goede darmbacterieen) omdat ze toen veel last van haar buik had, diarree ed. Nu is ze 6 mnd en heeft onlangs weer een kuur gehad ivm longontsteking, ook nu gelijk weer gestart met de pro-biotica en nu helemaal nergens last van (weet dus niet hoe het zonder de probiotica zou zijn maar dit gaat in elk geval prima)
groetjes Irene
 
Hoi,

Mijn zoontje van bijna 8 maanden heeft net een week geleden de laatste dosis amoxy gehad. Hij kreeg er hele vieze en zeer droene diaree van. Zijn billetjes gingen daarvan bijna stuk. Hij heeft ook een gevoelige en droge huid. Dit werd nog eens verstrekt.
Het was wel nogdig dsat hij een kuurtje kreeg. Hij had middenoorontstekeing die niet met oor druppels en neusspray meer over ging.
Ik hoop voorlopig niet meer de kuur te gebruiken. Hij was er erg moe van geworden. Sliep de hele dag. Niks voor een ventje dat nooit naar bedje toe wilt.
Monique
 
Terug
Bovenaan