Ander Bedje??

Hallo Dames.

Mijn dochter is 20 maanden, maar ik weet niet hoe we dat straks moeten doen met een andere bed, elke avond leggen wij haar onder het dekbedje als ze snachts een keer huilt of ze is s`morgens wakker en we gaan naar haar toe ligt ze helemaal boven in met haar rug tegen de plank aan zeg maar dwars in bed.
Gaat dit over als je een ander bedje koopt of hoe gaat dit of gaat het vanzelf over en moeten we gewoon nog even wachten met een andere bedje.
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Willy

Als het kan nog even wachten met een ander bed. Ik denk dat Renske pas rond 2 1/2 in een groot komt te liggen. En voor Emma hebben wij een bed gekocht met een zijsteun erop, nu ligt ze vaak daartegen. Nadeel is wel dat als ze logeert of op vakantie in een gewoon bed ligt ze er vaak uitvalt.

Dat vind ik moeilijk want je weet nooi hoe ze het dan doen. Milton ging gelijk heel goed en was nog geen 2 omdat we de babykamer over gingen doen voor Shanice. Hij kwam nooit uit zijn bed nou wel om te plassen. Shanice komt wel uit haar bed en ga zitten spelen smiddags was dat en in de avond ging ze op haar trapje zitten huilen. Ze hebben een klein trapje naar beneden bij de deur dus ze kan nietgelijk bij de deurgreep gelukkig. Ik heb wel een traphekje kan je het niet uit proberen met middagslaapje ofzo in een logeerbed als jullie dat hebben. Shanice is 2 keer uit de bed gevallen ligt wel haar ledikantmatras onder en het bed is niet heel hoog succes

persoonlijk heb ik zowieso al zoiets van:
waarom moeten die kinderen allemaal al zo jong in een groot bed? nathalia gaat a.s. zomer pas in t grote bed. dan is ze 2 jaar 4 maanden. (dan wordt de baby geboren en is ze dus grote zus en grote zussen slapen in een groot bed)

we hebben hier een half hoogslaper staan voor der.
daar zit nog wel een houten plankje aan 1 kant, zodat ze er niet uit kan vallen. (de andere kant staat tegen de muur aan)

maar ik moet er niet aan denken om haar nu al in dat grote bed neer te leggen.
ze is nog zo jong.

zolang ze niet uit haar bedje klimt ( wat vrwijwel onmogenlijk is, omdat ze met een slaapzak aan slaapt) blijft ze voorlopig dus nog wel in haar ledikantje slapen.

liefs, do

Dat tegen de bovenkant aankruipen doen ze op een gegeven moment niet meer.
Dat hoort ook bij de leeftijd en daarmee zoeken ze geborgenheid. Op een gegeven moment blijven ze lekker 'netjes' onder het dekbed liggen. De oudste ging met bijna drie pas naar een groot bed en de middelste laat ik ook lekker lang in het ledikant..... Als je kind in een gewoon bed slaapt kan hij ook makkelijk zelf uit bed komen hahaha, en het is veel rustiger hoor als ze dat nog niet doen, dus de middelste blijft zo lang mogelijk in het ledikant haha.
Lot is pas 5 maanden en zij ligt er nog lang in natuurlijk.
Bedenk ook dat kinderen niet altijd meteen dolenthousiast zijn in het 'grote bed', dus een wenperiode kan er ook echt bij horen.
@ Do; ik zou op tijd beginnen met je kindje naar het grote bed verhuizen en niet als je bijna bevalt, dan zijn er al zoveel veranderingen. Die fout heb ik namelijk zelf gemaakt en toen moest Skip veel langer wennen. Al heeft dit ook met het karakter te maken natuurlijk.
Groetjes, Noor

Hallo,

ik denk dat je heel goed naar je eigen kind moet kijken. Tijn sliep ook altijd tegen het hoofdeinde aan, hem hebben we met bijna 2,5 naar een peuterbedje gedaan. Hij werd toen gewoon te groot voor het ledikant.
Pas de laatste paar weken, nu 3 en 4 maanden, ligt hij "normaal" in bed.
Bente ligt altijd "normaal" in bed en zou wat dat betreft dus wel over kunnen, maar ze is nog zooooo klein (78 cm), ze kan sinds van de week in Tijn zijn peuterbedje klimmen, dat ik het maar gevaarlijk zou vinden als ze over zou gaan naar een ander bed.

Groetjes Danielle

Hey dit ligt inderdaad aan je eigen kindje. Jordy is met 18 maanden in een groot bed gegaan. Echt een groot bed, 2meter bij 90 cm.( Demi werd toen geboren en hebben het gewoon geprobeerd)

Heb toen wel de commode tegen zijn bed aan geschoven. In het begin kroop hij wel nog naar boven, maar dat was in de zomer. Als hij dan zonder dekens lag was dat toch niet erg. Nu blijft hij heel mooi liggen. Ook als hij wakker wordt blijft hij mooi in zijn bed. Hier dus helemaal geen problemen gehad met een ander bed. Wel sliep hij niet meer bij mijn ouders....totdat ook daar een groot bed kwam.... Want het ledikantje dat daar stond was ook voor Demi..... ( 1,5 jaar was hij toen..)

Hoi,
Als het niet per se hoeft en je twijfelt zou ik gewoon even wachten, de oudste was hier nog geen 2 toen hij naar een groot bed ging, maar dat was omdat hij toen in een campingbedje sliep, de middelste was 2,5 omdat nr3 zich aandienden, die slaapt nu nog in het ledikant en gaat denk ik in de zomer naar een groot bed! dan is hij ruim 2,5!

Gr MJ

Terug
Bovenaan