Ander drinken dan melk (i.v.m. 'droge' ontlasting?

Hoi,

Onze dochter is bijna 6,5 mnd en over op de voeding nr.2. Nu heeft ze aan minder flessen genoeg, maar haar ontlasting is erg droog en daarom kost het haar veel moeite om het eruit te krijgen. Nu dacht ik dat ik haar misschien wat anders dan  nr.  2 melk zou kunnen laten drinken (water ofzo) om het wat soepeler te laten verlopen. Maar ja. misschien heeft ze dan geen zin meer in haar fles.

Geven jullie ander drinken erbij en zo ja, wat?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Renate

Hoi Renate,

Ander drinken zou ik niet weten.

Sven heeft ook vaak moeite met poepen en daarom doen wij regelmatig door zijn flesje johannesbroodpitmeel. En dan gaat het weer super!
Dat spul staat eigenlijk te koop voor kindjes die moeten spugen maar het helpt dus ook goed tegen dikke ontlasting.

Misschien iets om uit te proberen?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo,

Ik geef Daan sinds een paar dagen ook af en toe wat ranja tussen door.
Hij vind het heerlijk en drinkt zijn flessen nog gewoon leeg.
Voor de ontlasting doe ik ook altijd 10cc extra water bij de fles in, was een advies van het cb.

Groetjes sylvia

Hoi Renate,

Mano krijgt al 4 maanden lactulose voor de verstopping. Als advies van het CB kreeg ik ook:
- druivensap met water verdunnen
- tomatensap (zonder zout)
- en wat al eerder genoemd is extra water in de fles
- tussendoor geef ik Mano ook gewoon water. Dit doe ik dan niet vlak voor een fles want anders hoeft hij deze niet helemaal.
- Mano krijgt ook Friso 2 Comfort. Dit is speciaal voor kindjes die spugen maar ook voor kindjes met verstopping. Hier zit standaard de johannesbroodpitmeel in!!
- ook doe ik in de fles tussen de middag en door zijn warme maaltijd wat olijfolie (1 theelepel)

Ik doe echt alles maar het blijft gewoon een probleem bij Mano. Hij krijgt het er nu wel uit maar het blijven hele ballen ter grote van een kleine tennisbal. Asal hij het er uit aan het persen is is het zo zielig om te zien en moet ik ook direct zijn luier verschonen want zo'n bal in je broek zit echt niet lekker.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en natuurlijk sta ik open voor goed tips voor Mano!!

Groet,
Tamara

Hallo,

Allemaal superbedankt voor alle tips!
JBP geven we al, maar er staan ook nog veel andere tips bij die we nog niet uitgeprobeerd hebben.
We gaan ermee aan de slag...

Groetjes,
Renate

Hoi

Johannesbroodpitmeel kan ook averechts werken. Mijn zoontje raakte hier nog meer verstopt van. Hij is nu 6,5 maand. Ik geef hem 's middags om 3 uur als tussendoortje een flesje van aangelengde diksap 130 ml. verder idd flessen van 200 ml wat ipv 180 met 6 scheppen. Roosvicee laxo is geloof ik niet echt goed om voor een lange periode te gebruiken. Om luie darmen te voorkomen.
Versgeperst sinaasappelsap werkt ook bij veel baby's.

Mocht iemand HET antwoord hebben, hoor ik dat ook graag

O ja en vooral geen fruithapjes met banaan geven, dat verstopt

groetjes

Terug
Bovenaan