Ander drinken/van 4 naar 3 flessen...

Hoi,

Over een weekje is Fenna al weer 8 maanden. Het cb gaf hier aan dat wanneer ze een volwaardige boterham eet, ze van 4 naar 3 flessen zou mogen. De fles in de middag zou dan vervangen mogen worden door ander drinken. Nu drinkt Fenna op dit moment nog niets anders. Ik merk ook dat ik het best lastig vind om haar hier aan te gaan wennen: ze slaapt nog best wel veel dus wanneer geven jullie dan wat ander drinken, in wat voor bekertje geven jullie ander drinken (tuitbeker of gewone beker) en wat?

Groetjes, Esther

Hoi Esther,

Hier hetzelfde probleem. Heb onze dochter al thee, water, verdunde appelsap en roosvicee laten drinken, maar bijna alles gaat er nog uit.
Ik heb haar dit soort drinken niet uit een fles laten drinken, want dat is voor de melk. Ik bn nu met een tuitbeker bezig. Ze snapt nu wel dat er wat anders uit de tuitbeker komt dan uit een fles. Soms neemt ze wel een slokje, maar 90% spuugt ze toch nog wel uit. Gewoon volhouden was het advies van het cb.
Laat maar weten wanneer en hoe het jou lukt!

Groetjes, Irene

Wij geven tijdens de fruit- en groentehap water of thee. En ook wel tussendoor, vooral nu het zo warm is.
Ze drinkt uit een gewone plastic beker. Was even wennen, maar het gaat prima, ze kan al goed slokjes nemen.
En als ik op pad ben, neem ik een tuitbeker mee.Want die lekt niet en dat is wel zo handig in de luiertas.

hey,

Floor krijgt uit gewone beker tijdens het eten, en in de box of tijdens het spelen zetten we de tuitbeker ernaast, zodat ze zelf kan drinken.
Floor had/heeft reflux, en dat uitte zich ook ewer toen ze wat anders mocht gaan drinken. Ik geef haar dus steeds kleine beetjes, en wat ook helpt is er beetje nutriton in doen.

Liefs,

T

Ze is over 3 dagen 9 maanden we zitten ruim al 2 maanden op 3 flessen.
Ik heb het gewoon helemaal weggelaten.
Ze krijgt daarvoor ip een sapfles..in het begin wennen maar nu vind ze het prima.

En gewoon in een fles.

Ik geef mijn zoontje ipv een melkfles ook een fles met verdund diksap.. en als hij last heeft van niet kunnen poepen een fles laxo-roosvicee.
Verder als het warm is nog een beetje meer sap in een fles want ja dan zweten ze ook meer!
meneertje wil geen thee of water uit fles maar als ik het in mijn glas of beker heb drinkt hij soms wel de helft van mij mee...

Terug
Bovenaan