Ander gedrag na inenting DKTP/ Hib4 / Pneu

Gisteren heeft mijn dochtertje bovenstaande inenting gekregen en viel me op hoe hyper ze hier van werd. 's-middags wilde ze niet slapen, later op de dag werd ze steeds hangeriger, aan me vast klampen en 's-avonds was ze warm en ontzettend HYPER. Dit uitte zich in hard krijsen, maaien met de armpjes en hoofd, onrustig gedrag ... slaan met haar boekje, niet willen slapen.

Nu las ik na een Google poging dat kindjes ontzettend ziek kunnen zijn, totaal ander gedrag kunnen vertonen door de bijwerkingen van zo'n mix van wat er in de inenting zit. In dit verhaal was het echt heel erg en ook langdurig (zie de site van nieuwetijdskinderen)

Ben er toch wel een beetje van geschrokken ...

Herkennen jullie de gedragsverandering na een inenting als bv deze?

Hoe zal dat zijn na de BMR / MenC??

Groetjes Esther
 
Dat verschilt heel erg per kind. Van een BMR prik kunnen ze een week tot tien dagen later ziek worden. Maar dat hoeft niet. Mijn oudste had nergens last van, mijn jongste werd er wel wat hangerig en vervelend van.
En sites over nieuwetijdskinderen tja wat zal ik daar eens over zeggen. Ik vind het onzin.
 
Ik hoor steeds meer over die nieuwetijdskinderen, eerlijk gezegt vind ik het allemaal maar een beetje vaag hoor. Laten we eerlijk zijn tegenwoordig is het bijna abnormaal als je kindje niks mankeert. Maar komt dat misschien ook niet omdat wij als ouders constant een verklaring zoeken voor alles wat bij onze kinderen niet aan de zogenaamde norm ( wat die ook mag zijn ) voldoet. Maar als we eens de hand in eigen boezem steken en kijken naar de moderne manier van kinderen opvoeden is het toch ook bijna te gek voor woorden hoe we allemaal met onze kinderen lopen te slepen van opvang naar speeldate en allerlei activiteiten. laten we ook de tv en dvd's niet vergeten. Ik zat pas geleden eens gewoon te luisteren naar de tv op de achtergrond en het enigste wat ik hoorde was gillen, schieten, kreunen en harde muziek. Vindt je het gek dat die kinderen straks denken dat ze in een oorlogsgebied wonen met alle traumas die daarbij horen. het is allemaal heel mooi hoor dat zweverige incarnatie gezever maar ik denk dat we een beetje terug naar de basis moeten en kinderen als kleine mensjes zonder ervaring moeten gaan bekijken. Dan denk je wel 2 keer na over aan wat voor invloeden je ze blootsteld. Begrijp me niet verkeerd ik respecteer ieders overtuiging maar ben ik helemaal gek al sik zeg dat de jeugd van tegenwoordig verkeerde idealen meekrijgt en vooral niks meer doet. Alles is al zo kant en klaar tegenwoordig dat het de fantasie en creativiteit van een kind ook niet meer prikkeld. Ik weet dat dit niks met prikjes te maken heeft maar wou dit gewoon ff kwijt.
 
Ik ben het met je eens hoor Khemam ... De moderne manier van opvoeden is waar ik vaak mijn vraagtekens bij zet en vind ik dan ook niet vreemd als kinderen zich anders dan anders gedragen.

De term nieuwetijdskinderen is misschien weer een discussie apart waar ik ook nog niet helemaal uit ben. Er zijn zoveel factoren en omstandigheden.

Ik was op zoek naar bijverschijnselen na inenting en kwam daar toevallig terecht. HET CB KENT DE HYPER VERSCHIJNSELEN NIET, het is meestal omgekeerd. Ik moet het wel met de arts overleggen ...

We proberen idd een verklaring te vinden maar dat is wellicht ook uit bezorgdheid ... nu moet je daar denk ik een beetje een balans in vinden en een kind ook kind te laten zijn. In ons geval met ons dochtertje ... als je ziet dat het gedrag na zo'n prik zo totaal anders is als DE NORM (??) ... vraag je je af of dit erbij hoort.

Het belangrijkste is dat het hyper gedrag nu wat gezakt is ...

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan