ander huis...

Hoi meiden,iets wat me al tijden bezighoudt;zeker anderhalf jaar,mischien hebben jullie nog tips...
Mijn vriend en ik zoeken nu anderhalf jaar een andere woning(met meer dan een slaapkamer en het liefst een tuintje)
Nu hebben we een 2 kamerflat op de eerste verdieping en i.vm hopelijke gezinsuitbreiding en een hond(die al wat ouder is) en kat zoken we dus gestaag naar een groter huis. Dit is niet te doen,zeker niet in Hilversum(waar we wonen) het is een mooie flat maar te klein en de huur is een schijntje met twee inkomens. huren is niet te doen, niet particulier (min.900 euro excl) en via woningbouw ook niet,heb al ruiladvertenties gezet maar dat schiet ook niet op. enig mogelijkheid lijkt kopen,maar dat is ook niet zo makkelijk en ben ik wat huiverig voor.aangezien mijn vriend in Mjdrecht werkt zijn we daar ook op zoek,maar ook dat is moeilijk.
Iemand verder nog opties???
 
Hoi Petra,
Ruim een jaar geleden woonden mijn man en ik nog in een studio. We hebben het daar twee jaar vol gehouden. Omdat het dus een grote ruimte was zonder apparte kamers hielen we het niet langer uit. We dachten in eerste instantie aan huren. We stonden 4 en half jaar ingeschreven maar kwamen nog lang niet in aanmerking voor een woning. Mensen kunnen wel zeggen dat je de woningbouw gewoon een beetje gek moet zeuren maar dat werkt tegenwoordig niet meer. We waren in principe noodgedwongen om te kopen. Financieel gezien werd dat best moeilijk voor ons. Elke keer als we een leuk en beetje betaalbaar huis zagen was het zo weer weg. Ik ben een makelaar op gaan zoeken die in de verkoop van huurwoningen doet. Heb mijn verhaal voorgelegd. Ik vond het belachelijk dat je na zo'n lange tijd niet in aanmerking kwam voor een huurhuis en ook al niet meer voor een koophuis. Na lang zeuren kwam ik er achter dat er in een leuke buurt weer een huurhuis de verkoop in ging. Wij meteen er achter aan en het is ons gelukt. Een huurhuis is vaak wat minder goed bij gehouden als een koophuis maar het voordeel is ook dat je navanant betaald. We wonen nu dus in een hele ruime eengezinswoning met tuin. Echt precies wat we zochten. Misschien is er bij jullie in de buirt ook een mekelaar die in de verkoop van huurwoningen doet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes,
Ank
 
dat je voorrang krijgt als je zwanger bent is niet waar mijn zus woonde met haar man en baby in een zomerhuis en nu van narigheid weer bij mijn ouders thuis n hebben ze een huis in een andere plaats, zelfs met urgentie van het ziekenhuis dat ze aan kinderen moesten beginnen lukte het niet dan zegt de woningbouw je hebt toch onderdak!!! en een vriendin die was ongewenst zwanger en krijgt ook geen huis woont bij haar ouders haar zoontje is inmiddels 3 jaar en de vader was tijdens de zwangerschap weggegaan, dus voorrang NEE jammer genoeg niet!! maar succes en misschien lukt kopen jullie, kopen komt naar je toe huren is weggegooit geld!
 
inderdaad zo'n makelaar ga ik eens proberen,we hebben al heel wat koophuizen gezien,maar die waren echt niet naar onze smaak.veel te klein,geen tuin,aan een drukke weg(handig met een buitenkat)of zo verwaarloosd of aan een renovatie toe,neee maar wie weet,we blijven rondkijken en ik neem jullie tips terharte,ik ga ook een brief schrijven naar de woningbouw wie weet! baat het niet dan schaadt het ook niet!
bedankt meiden!
(oja; mijn vriend,eerdaags mijn man is "al"37 anders hadden we nog wel een paar jaar gewacht met de kinderwens.)
 
hallo petra
ik woon dicht bij jou in de buurt dan ik kom uit baarn.
ik ga altijd winkelen in hilvershum.
het is wel niet zo relevant op jou berichtje maar vond het wel grappig om te lezen.
groetjes tijger
 
Terug
Bovenaan