Ander mens geworden???

Hallo dames,

Volgens mij vind iedereen het geweldig om een kleintje te hebben!! Dat is het natuurlijk ook en iedereen vindt zijn of haar kindje het allermooiste van de hele wereld!

Wat ik zo mooi vind dat je er zelf  anders van wordt. Andere prioriteiten enzo. Ik ben zelf erg ongeduldig en een stresskipje (zoals man-lief dat zegt), maar doordat ik nu kleintjes heb kan ik veel meer mijn geduld bewaren.

Jullie nog goede eigenschappen door het moederschap gekregen???

Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Ik ben wat oplettender geworden en kan wat beter plannen. Ik zie ook meer beren op de weg als vroeger, maar dat is niet  altijd een goede eigenschap. Ook kan ik iets beter relativeren en genieten van kleine dingen. Toevallig zat ik vanavond met Laura op schoot en bedacht ik dat ik van die gulle lach moest genieten en dat kon ik ook. Ik kon die "oneindige" lach helemaal in me opzuigen. Het is een beetje zoals ik vroeger als kind was. Toen maakte ik voor mijn oom veel foto's en als die dan ontwikkeld waren, stonden daar details op die mijn oom en tante helemaal niet gezien hadden. Nu kan ik weer van de kleine dingen genieten!

Groetjes Ilona

Hallo,

Ik denk dat iedereen wel anders is geworden na het krijgen van een kleintje. Ik was al aardig wat jaartjes uit de luiers (mijn oudste wordt over een week 19). Ik was dus al moeder en ben weer mama geworden. Overigens met veel plezier en liefde. Ik dacht wat meer tijd aan mezelf en aan mn lief te kunnen besteden nadat mijn oudste op zichzelf ging wonen. Nu is er een klein wereldwondertje bijgekomen is ons huishouden en ik geniet er intens van. Ik ben niet echt anders geworden maar beleef het nu wel bewuster dan 19 jaar geleden.
iedere morgen wordt ik wakker met een glimlach en met de gedachten dat ik weer lekker kan keuvelen en tuttelen met ons kleine mannetje.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat moeheid me parten zou gaan spelen maar niets is minder waar. Ik heb energie voor 10 lijkt het wel.
Na een voorspoedige zwangerschap en bevalling zie ik alles rooskleurig tegemoet en hoop dat ook alles rooskleurig zal blijven.

Groetjes,

Annemiek

Ik kan beter de boel de boel laten: lekker in de puinzooi met Esther gaan zitten knuffelen. Mijn nakijkwerk niet af hebben omdat ik met Esther ben gaan wandelen, dat soort dingen.

Verder ben ik veel assertiever geworden, vooral voor Esther. Waar ik niet voor mezelf op kom, doe ik dat wel voor haar!

En ik had nooit gedacht dat ik zoveel kon voelen: liefde, geluk, ongerustheid...ik voel alles veel heftiger dan vroeger! Helemaal nu ik weer zwanger ben, ik zit constant te janken...hihi.

Groetjes,

Eveline

Tja, ik ben wat rustiger geworden. Ik ben een enorm drukke dame die nooit stil zit of d'r mond dicht houd. Nu geniet ik alleen van Femke en de rest boeit me niet.
Ik ben ook echt van de rock 'n'roll concerten en evenementen. Maar dat gaat niet, ik wil Femke niet wegbrengen, nou blijven we gewoon lekker thuis.
Voor de rest ben ik gewoon hetzelfde gebleven.
Gr linda

ik ben nog rustiger geworden
en ben veel assertiever geworden
ik waardeer het leven nog meer!
en voel me zeer gezegend dat ik een kleintje heb!

en vooral ik voel me vrij daar bedoel ik mee dat ik nu los ben van mijn ouders
ben nu zelf moeder

Terug
Bovenaan