Ander schema, nu te weinig voeding?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons zoontje Riley is 15 weken oud. Sinds 2 weken moeten we hem iedere keer rond 23:00 wakker maken voor zijn laatste flesje. Daarna sliep hij de nacht erg onrustig en je kon merken dat hij een beetje chagerijnig werd van het wakker maken, wat natuurlijk logisch is.</p><p>Nu hebben we 2 dagen geprobeerd wat er gebeurd als we hem niet wakker maken en slaapt hij dus na zen fles van 19:00/20:00 door tot 6:30/7:00!</p><p>Wat is het probleem zou je denken? Maar nu krijgt hij dus ipv van 5 flessen van 180/6 maar 4 flessen 180/6 terwijl hij kwa verhouding met zijn gewicht ongeveer 1000 ml op een dag zou “moeten” binnenkrijgen.. </p><p>ik heb geprobeerd of hij flessen van 210/7 opdrinkt maar dat is echt nog teveel daar laat hij toch elke keer 30/40 van staan. </p><p>Tips over hoe we dit kunnen gaan doen ook kwa tijdenschema zijn heel erg welkom want dat zijn we nu echt een beetje kwijt.. </p><p>X</p>

Maak je niet druk, hij gaat waarschijnlijk vanzelf wel meer in 1x drinken. En zo niet, een kleintje neemt echt wel wat ie nodig heeft, laat zichzelf echt niet uithongeren ;) 

Als je je zorgen maakt kan je proberen om hem slapend de fles te geven (gewoon liggend in bed), dit deed ik bij mijn zoon altijd (hij drinkt sowieso het liefst liggend)

Hoeveel weegt je zoontje? En ben je van plan met 4 mnd te starten met rijstebloem of bijvoeding?
Veel mensen kijken naar de verpakking kunstvoeding, maar onderstaand is in principe genoeg! En als je zoontje doorslaapt zonder die 5e fles en verder gewoon vrolijk is, zou ik me zeker geen zorgen maken! Lekker genieten van je lange avonden! :) hij gaat vanzelf naar 210cc! 
Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingenMaand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingenMaand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingenMaand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingenMaand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingenMaand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen

Hij weegt nu 6700 gram. Heeft al vanaf zijn geboorte iets meer voeding nodig gehad dan “normaal” is. Hij woog ook 4010 bij zijn geboorte.
Ik wil inderdaad vanaf volgend weekend met rijstebloem & proefhapjes gaan beginnen dus dat is ook wel weer extra. Geven jullie iedere dag rijstebloem bij de laatste voeding?
Normaal kreeg hij 7:00/11:00/15:00/19:00/23:00 een fles. Nu proberen het iets op te schuiven dat hij 7:00/11:30/16:00/20:00 flesje krijgt en dan inderdaad maar denken dat als hij honger heeft hij zich echt wel laat horen.

Hapjes zullen in het begin nog y niet verzadigend werken, tenzij hij het ey meteen heel lekker vindt! Hier wordt heeeeel vies gekeken als we met de lepel aankomen haha.Hier een meisje met een kleine groeiachterstand dus nog 5 voedingen, maar in de laatste fles 3 scheppen rijstebloem en in de eerste 2. Dan schuift de 2e fles net iets meer op waardoor je over de hele dag wat later uitkomt! Het is gewoon een beetje proberen, je vindt vast gauw een manier die werkt! 

Don’t worry! Hij gaat vanzelf meer drinken! Die kleintjes pakken echt wel wat ze nodig hebben. Mijn zoontje duurde het ook een aantal daagjes voor hij meer ging drinken, nadat we de laatste fles eraf hadden gehaald.

Maak je geen zorgen. Onze dochter dronk lange tijd 90 ml terwijl ze veel meer mocht. Ineens ging ze naar 150 met soms naar 180. Onze kleintjes drinken wat ze nodig hebben. Overdag regelt ze dit ook prima zelf. Sinds twee weken laten wij die late fles ook voor wat het is. Wij moesten haar iedere keer ook wakker maken. Ontzettend fijn voor jullie dat hij pas tegen 07u weer komt ? Renee slaapt ongeveer 6 uurtjes en dan wilt ze echt nog wat drinken en daarna komt ze de laatste dagen na een uur of drie drie en half weer. En de ochtend fles drink ze ook niet helemaal leeg. Uiteindelijk wilt ze ‘s middags wel weer 180. Wij geven drie voedingen 150, omdat we weten dat ze dit net niet of gewoon niet leeg drinkt. En de andere drie 180. En die drinkt ze sommige dagen helemaal leeg, anderen niet.
Het cb heeft ons ook verteld dat die kleintjes het zelf regelen. Wat op de flesvoedingverpakkimg staat zijn richtlijnen. Ieder kind heeft uiteindelijk zijjn/haar eigen ritme. Zolang ze goede plasluiers hebben, regelmatig poepen en een ‘blije’ baby zijn, gaat het altijd goed.

Terug
Bovenaan