Ander soort vraagje...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit beetje met dilemma.
Sinds met 15e slik ik al de pil. Heb altijd al winterdepressies gehad, weet niet zeker of dat sinds de pil is.
Ben na de bevalling weer gaan slikken. Maar had ineens rare bloedingen, uitstrijkje gehad e.d. gelukkig is alles goed.
Nu kwam mijn huisarts met mededeling dat ik maar eens moest stoppen met de pil. Ik slik het al zo lang, weet niet hoe mijn lichaam werkt zonder pil etc.
(ben toen begonnen omdat ik 2 weken heftig ongi was, letterlijk ziek thuis zat en vaak na 2 weken weer werd)

Maar nu zit ik met dilemma. We willen wel een 2e kindje, maar nog niet. Dus dat wordt condooms. Spiraal kan ook, maar huisarts stelde voor daarmee te wachten tot na eventuele volgende zwangerschap. (zodat ik mijn lichaam leer kennen)
En ook omdat we eind dit jaar voor een 2e kindje willen proberen.
Maar ik hoor ook verschillende verhalen om me heen.
Dat als je stopt met de pil het meest vruchtbaarst bent en hoe langer je gestopt bent hoe minder dit word? Of is dit een broodje aap verhaal?
En wat als ik weer zo heftig ongi wordt?

Je ziet, veel vragen en dilemma's. Wat is jullie ervaring?

Liefs Reneke

heyhey

ook ik had het zelfde 'probleem"
ben ook aan de pil gegaan op mn 12e omdat ik 1 week ongi was, 3 dagen niet en dan weer 1 week wel.

ook mij is altijd vertelt, hoe langer je aan de pil zit, hoe langer het duurt voordat je zwanger bent, als je stop met de pil.
of dit echt waar is weet ik niet, want heb 6 jaar aan de pil gezeten, en toen ik stopte was ik een maand later zwanger.
bij ons was het letterlijk de eerste beste keer raak.

na mn bevalling ben ik niet aan de pil gegaan, en mn cyclus was weer normaal.
gewoon keurig 28 dagen.
na mn bbz moest ik wel weer aan de pil, en kreeg erge stemmingswisselingen en weer paniekaanvallen.
(heb ik al een aantal keer eerder gehad voor mn zwangerschap, toen ik de pil slikte)
ben nu dus weer gestopt met de pil. dan maar met condooms. en sinds dien is mn cyclus om de 22 dagen. niet meer goed dus.

mijn dokter heeft me toen wel eens verteld dat als je een spiraal heb, het langer duurt voordat je zwanger wordt, als die eruit is.
ze zei dat het dan zelfs 5 jaar kon duren.
maar of dat echt waar is weet ik ook niet.

misschien even googlen??

wat leuk dat jullie eind dit jaar voor een 2e willen gaan :D

liefs, do

Hey Meiden

Do dat is een fabel zodra je spiraal word verwijderd ben je vruchtbaar.Ik heb na de bevalling van milton een spiraal laten zetten  . Ik heb het verwijderd toen milton anderhalf was en ik was gelijk zwanger.
Ik heb wel een fikse bloeding gehad want mijn menstruatie is weggebleven op een gegeven moment. Nou heb ik weer een spiraal ideaal gewoon hoef nergens naar om te kijken.

Voordat ik zwanger raakte van milton heb ik ruim 9 jaar de pil gebruikt eerst de mirena en toen de dianepil ivm acne. Ik ben 25 augustus gestopt met de pil en ik was in December zwanger.Het was wel grappig want we gingen toen met de feestdagen naar Londen en we zaten toen in de trein en toen zei mijn vriend je ben toch niet zwanger. Ik nee niet dat ik weet maar hij keek naar mijn handpalmen en gezicht ik zag bleek.
Ik heb toen met kerst en oud en nieuw niet veel wijn gedronken achteraf maar goed ook.
Ik zou zeggen ga ervoor en ja zonder pil of spiraal heb je misschien wel een heftige menstruatie. Ik ben er gelukkig vanaf.
Ik mocht niet meer aan de pil vanwege een hoge bloeddruk geloof ik dat was of is nog steeds niet goed voor mij.

groetjes lisette

Hoi Reneke,
Ik heb juist het probleem dat als ik de pil slik en daar mee stop, het heel lang duurt voordat ik weer een eisprong heb, en daardoor langer bezig ben met zwanger proberen te raken (klinkt beetje klinisch, haha). Mijn huisarts raadde me daarom af om met de pil te beginnen na Zarah's geboorte, vanwege onze wens om later voor een tweede te gaan. De huisarts zei tegen mij dat de ene vrouw meteen zwanger kan raken na het stoppen van de pil, en de andere vrouw moet langer gestopt zijn met de pil voordat ze zwanger kan worden. Dus ik denk dat het gewoon per vrouw verschilt. Ik heb overigens echt nog nooit gehoord dat je extra vruchtbaar ben kort na het stoppen met de pil..

Groetjes en succes met je keuze!

Hey!

Ik werd op mijn 13e ongesteld en er zat gelijk regelmaat in... Namelijk 1 x per 6 weken... Dat was en is mijn cyclus. Op mijn 17e begonnen aan de pil en vanaf toen regelmatig 1 x per maand.
Vlak voor mijn trouwen gestopt met de pil en toen had ik 5 normale cyclussen en toen ben ik weer naar 6 wekelijks gegaan. Precies toen werd ik zwanger van Thomas. Na de KS weer aan de pil, en na 3 maanden weer gestopt, en toen weer volgens schema 1 x per 6 weken... Na de KS van Nina weer aan de pil, op advies van de HA een andere, en nu was het waardeloos! Dan wel ongesteld, dan niet ongesteld, een paar dagen, of 1 dag of 3 weken licht bloedverlies... Ik was het na 8 pilstrips helemaal zat en ben weer gestopt, de kinderwens voor nummer drie was er toch! En nu direct zwanger geraakt, hihihi! Straks tijdens de 3e KS laat ik mezelf steriliseren. Meer zwangerschappen zijn medisch eigenlijk niet verantwoord na 3 KS en ik ben gelijk van die rotpil af!! Heerlijk lijkt me dat, hahahha!
Was alleen niet helemaal je vraag geloof ik, sorry...

Liefs, marieke

Terug
Bovenaan