Ander voedingsschema dan dat ik steeds hier lees

Hi,

Ik lees steeds over allerlei voedingsschema hier op het forum, maar die komen niet echt overeen met ons schema. De meeste schema's beginnen voor ons te laat. Bij ons begint de dag al om 6.00 uur!

Op een werkdag beginnen we vroeg!

06.20 uur     180 cc + 6 scheppen Nutrilon
10.30 uur     180 cc + 6 scheppen Nutrilon
14.30 uur     180 cc + 6 scheppen Nutrilon
18.15 uur     180 cc + 3 scheppen Nutrilon en 3 Forte
22.15 uur     180 cc + 6 scheppen Nutrilon en 3 Forte

De tijden zijn zo ongeveer hoor, niet exact op die tijd! Ze krijgt 's middags na ongeveer 3 kwartier na haar fles een paar hapjes fruit. We zijn aan het wennen.

Oja, ze is nu 20 weken! Tussen de voedingen slaapt ze nog veel en 's avonds gaat ze om 1900 uur naar bed en moeten we haar vaak wakker maken voor de laatste fles.

Maar ik vraag nu af hoe ik dat straks moet gaan doen met een groente potje en een papfles 's avonds. Dat wordt dan wel heel kort op elkaar. We willen er wel inhouden dat ze rond 19.00 uur naar bed gaat.

Wie heeft er goede tips en herkent dit wel

Groetjes
Brootje

Je zou haar straks haar groentehapje rond 17.00 uur kunnen geven en dan om 18.30 uur de laatste fles.
Heb je trouwens al eens geprobeerd om haar door te laten slapen en dus de laatste fles te laten vallen? Kun je eens kijken hoe ze hierop reageert.
Het blijft allemaal een beetje uitproberen en straks kun je wat gaan rekken met het fruithapje als dat je beter uit zou komen.

Groetjes,
Marianne

hai....

we zijn nog niet toe aan de fruit/groentehapjes......bente is nu bijna 11weken...maar wij hebben ook een vroeg begin van de dag! om 7.30 krijgt ze haar eerste fles, en daarna om de 4u...om 22.30 maken we haar wakker voor de laatste fles en om 3u snachts komt ze zelf nog een keertje...ze drinkt nu ongeveer 160cc per keer...
weet wel dat je bij het CB een voedingsschema kan krijgen over het 'bijvoeden' vanaf 4 maanden....
hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal!

groetjes

Onze Maud is nu 16 weken dus krijgt ook nog geen hapjes...maar nog wel
5 flessen. Wij hebben ook al geprobeerd om de laatste fles te laten
vervallen en gekeken hoe lang ze doorsliep als we haar rond 20.00/20.30
uur de laatse fles gaven. Ze kwam dan rond 5 uur in de ochtend. Dit is
natuurlijk heeeeeeel goed. Misschien als jullie kindje hapjes krijgt
dat het ook wel kan dat je de laatste fles laat vallen.

Wat een gepuzzel allemaal en alle kindjes zijn anders.....

Groetjes Claudia en Maud

Terug
Bovenaan