andere auto??

Hoi meiden,
In januari krijgen wij ons derde kindje. We hebben nu een opel astra station, maar naar mijn idee krijgen we daar geen 3 zitjes naast elkaar op de achterbank. Hebben jullie misschien ervaring bij welke auto er wel 3 zitjes naast elkaar op de achterbank passen?

Hoi,

lastig is dat hè? Wij krijgen in januari ook ons derde kindje en ook wij zijn benieuwd of dat past bij ons in de Ford Focus station. Onze oudste is dan ruim 4 en zit al een tijd op een stoelverhoger, de 2e is dan bijna 3 en past ook op een stoelverhoger, al is dat niet ideaal. Op deze manier past wel de maxi cosi achterin erbij. Met de 2e nog in de gewone autostoel past het nog wel precies maar is het wel een gedoe om alle stoeltjes vast te krijgen. Maar goed, we zitten niet heel vaak met zijn allen in de auto dus dat gepruts hebben we niet heel vaak.

Groetjes Danielle

Bekend probleem, wij hebbel een ook een opel astra (geen station) en zijn ook al aan het puzzelen hoe we dat gaan aanpakken. Onze oudste is aan de kleine kant voor 'r leeftijd, dus stoelverhoger is nu nog geen optie. Maar wie weet heeft ze een groeispurt voor januari...

Ook wij hadden dat probleem, we reden een Saab 93. En omdat wij straks dus ook nog 3 kids in een kinderzitje hebben moesten wij ook aan een andere auto.
Omdat de meeste auto's een verhoging in het midden hebben, kom je al gauw met je gordels in de problemen. Die zitten vrij dicht naast elkaar waardoor je er nooit meer bij komt.
Wij hebben dus nu een Peugeot 307 sw gekocht, die heeft 3 losse stoelen achterin, die je ook afzonderlijk van elkaar kunt verstellen. Deze en de Renault scenic of de Opel Zafira was onze enige optie in deze gewichtsklasse.
En anders kom je al snel in de "zware"bakken zoals de Renault Espace, of een Volkswagen touran.

Wij dachten dat probleem ook te hebben en bij ons pasten er geen drie zitjes op de achterbank en we hebben een aardig brede auto. Maar ik weet niet hoe oud jullie oudste is als de baby komt, maar als hij of zij tenminste drie jaar oud is en er al twee kinderstoeltjes op de achterbank aanwezig zijn mag de derde zonder stoeltje wel in de gordel achterin zitten. Maar deze regel geld alleen voor Nederland, voor de andere landen gelden andere regels en moet je vaak wel drie zitjes hebben. ik weet niet meer op welke site ik dit heb gelezen maar ik heb gegoogled op ''drie kinderzitjes op de achterbank".

Op de site van de anwb staat dat je kinderen alleen zonder stoeltje mee mag nemen als het niet structureel gebeurd, bv als je een vriendje van school mee wilt nemen of met een kinderfeestje...
De oudste is bijna 5 en de jongste nu, straks de middelste is net 2 als de derde wordt geboren.
Oudste gaat dan denk ik op een zitverhoger, maar dan zonder de achterbank, misschien dat t dan net past, we gaan het dit weekeinde even uitproberen!!

Ja dat mag in Nederland maar zou je dat zelf doen? Ik dus niet he, je weet maar nooit.

Wij hebben hetzelfde probleem en zijn hard wezen zoeken naar een ander.
Tot we de maxi-cosi erbij gehaald hebben en zijn wezen puzzelen. Wij passen als volgt (in een ford mondeo wagon): in het midden de Toby en dan aan de ene kant de stoelverhoger en aan de andere kant dus de maxi-cosi. Het is niet geweldig maar het staat allemaal stevig en veilig. Kunnen wij nog even een jaartje sparen voor een grotere auto.

Wat je ook nog kan doen is van de meerijdersstoel voorin de airbag laten uitzetten. Dan kan de baby voorin en een van jullie tussen de twee andere in.

Terug
Bovenaan