andere eetbehoefte?

Bij de zwangerschap van Daan kan ik me herinneren dat ik nooit moeite met eten heb gehad. Nu zit ik al een half uur tegen mijn bak cruesli met yoghurt aan te hikken en krijg ik het nauwelijks naar binnen. 's ochtends heb ik gewoon echt niet zo'n trek. Heb ook moeite met naar het toilet gaan misschien dat dat ook meespeelt.
's middags en 's avonds heb ik weer razende trek.
Heel apart.
Hebben jullie een ander eetpatroon en letten jullie erop dat je niet maar los gaat met snoepen of houden julllie er helemaal geen rekening mee?
Vorige keer heb ik nergens rekening mee gehouden, toen dacht ik, heel naief, dat het er na de zwangerschap zo af zou gaan, nu 11 maanden later, zit het er nog steeds. Dus ik probeer me juist in te houden deze keer. Maar ik heb ook minder trek dan vorige keer, dus nu is dat nog niet zo moeilijk, hopelijk blijft dat zo.

Hoi,

Zo ik heb een honger de hele dag. Nadeel is dat ik ook heel misselijk was, maar ik heb echt de hele dag honger. Dus ik probeer de honger te stillen met boterhammetjes met kipfilet (lekker mager) en een sultana of een appel. Verder ben ik nog best bang dat het misgaat, dus drink ik geen cola meer (echt een straf, want ik vind cola erg lekker), vermijd ik zoetstoffen zoveel mogelijk. Verder hou ik ineens weer erg van waterijsjes. Dat had ik mijn vorige 2 zwangerschappen ook. Dat vind ik zo raar, dat je echt vanaf dag 1 weer trek krijgt in ijs. Mijn zoontje vindt het wel leuk dat ie ineens met mamma ijsjes kan eten. Waarom eten we nu ijs mamma, het is toch winter? Ja, eh .... gewoon omdat het lekker is.
Ik wil proberen niet te veel te snoepen, want ik ben al ernstig te zwaar en om er op te gokken dat snoepkilo's na mijn zwangerschap er ook weer af gaan, daar durf ik niet op te gokken. Dus hoe moeilijk het is, ik probeer maat te houden.

groetjes, keesje

Hoi,

Ik kan ook de hele dag door wel eten - als ik niet misselijk ben, dan. Echt gek, heb ik naar mijn idee toch flink gegeten, bijvoorbeeld een groot bord stamppot en een uur later heb ik alweer trek...
's Ochtends krijg ik met heel veel moeite een snee brood weg, dus meestal ga ik dan maar voor een glas drinkontbijt, da's gauw weg. Toen ik zwanger was van ons zoontje (nu 2,5) had ik dat ook: echt totaal geen zin in brood, liever warm eten.  Inderdaad raar dat je dat dan bij een volgende zwangerschap weer zo hebt!

Groetjes, Kristel

Sinds deze week ben ik 's ochtends wat misselijk en probeer ik toch wat crackers met appelstroop naar binnen te slaan! Bij mijn vorige zwangerschap had ik steeds zin in pannenkoeken...waarschijnlijk omdat ik meer melk ging drinken en ik dat lekker vindt bij pannenkoeken of poffertjes!

Soucky

Mijn eerste zwangerschap had ik aldoor zin in patat, haha! Dat lustte ik (ik zei dat de baby het wilde...) wel 2 of 3 keer per week! Ook aardappels met jus. Eten we echt nooit maar tijdens die zwangerschap kookte ik voor mezelf apart om gekookte aardappels te kunnen eten!

Nu lijk ik een voorkeur voor crackers met kaas te ontwikkelen. Het enige waar ik zin in heb en waar ik niet onmiddellijk misselijk van wordt! Verder ben ik ook opnieuw aan de koffie (decafé) verkeerd, vond ik toen ook zo lekker.

groetjes, Kaskes

ik heb de laatste paar dagen heel erg zin in kaas, dan ga ik een broodje smeren en dan eet ik eerst de halve kaas op. verder heb ik juist helemaal geen zin in zoetigheid zoals snoep koek en chocolade terwijl ik daar normaal juist gek op ben, m'n hele kast ligt nog vol met chocola. verder lust ik ook geen frisdrank of sapjes ( tenzij versgeperst) dus ik drink alleen maar water of thee heel erg saai ik krijg er nu al commentaar op, maar ja dat hoort er vast allemaal bij.

groetjas maria

Hoi meiden,

Grappig al die verschillen!!
Ik kan geen koffie meer ruiken of proeven! M'n cool best sap blijft ook staan, valt helemaal verkeerd als ik dat neem, krijg ik maagzuur van.
Verder vind ik het avondeten stinken, maar als ik eenmaal eet gaat het wel.
Had vorige week opeens trek in roomijs, had ik bij de zwangerschap van m'n dochter ook. Heb 3 magnums op vorige week....oooh....erg! Deze week er gelukkig niet zo'n trek in, gelukkig maar!! ha,ha.

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan