andere fiets...., hellup!

Hallo,

Mijn zoontje kan nu wel in een zitje voorop de fiets, maar ik heb nu alleen een soort sportieve fiets met zo'n laag stuur. Ik ben dus dringend op zoek naar een nieuwe fiets. Heeft iemand tips of aanraders? Zijn er mensen met een speciale moederfiets en bevalt die? Of zijn gewone fietsen ook prima te doen?
Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groetjes!
 
Hoi , Ik heb een gazelle bloom gekocht ( een echet mamafiets) en ik ben er erg blij mee. Je fiets er als het ware op al op een opoefiets (mamafites, opefiets, het zal ook wel geen toeval zijn) grote voodeel is het brede stuur waardoor de bocht ook met zitje aan je stuur goed te nemen zijn, en de afstand tussen zadel en stuur is ook heel groot, waardoor het op en af stappen een stuk makkelijker gaat.  eigenlijk is het enige nadeel de prijs,  de  fiets is erg duur.  

Groetjes
Amanda  
 
Tijdens de zwangerschap van mijn tweede heb ik een mama-fiets van Sparta gekocht.En inderdaad hij is superstabiel en ideaal dat brede stuur,maar als je echt een stuk gaat fietsen voel je je net een vrachtwagen.Je bent heel breed en zwaar.

Ik heb nu een" gewone"fiets van Batavus.Hier kunnen ook de zitjes goed op,maar hij is gewoon wat wendbaarder.Na 2 jaar heb ik de mama-fiets alweer ingeruild.Eigenlijk zonde want ze zijn best wel duur.

Groetjes Jes
 
Ik heb ook overal gekeken voor een goede fiets, waarbij ik niet steeds met mijn knieen tegen het zitje zou botsen. En bij een goede fietsenhandel kreeg ik te horen dat ze bijna geen moederfietsen meer verkopen, omdat ze erg log zijn en zwaar fietsen en een onhandig breed stuur hebben.

Zelf heb ik nu een gewone Batavus gekocht met een lage instap en iets bredere banden dan normaal en het fiets perfect.

Trap niet in van die goedkope aanbiedingen voor moederfietsen; die fietsen zijn niet stevig genoeg om de last te dragen. Het frame is er niet echt op gemaakt. Maarja het hangt ook af van je budget natuurlijk. Ik heb zelf mijn oude fiets ingeruild en die bracht nog best wat op.

Succes met je keuze
 
Hoi,

ik heb een sparta amazone ( = moeder fiets)en ben er super blij mee (ik kan alleen door een gebroken been even niet fietsen. grr.)

Maar je kan het beste naar een fietsenhandelaar en een paar fietsen uitproberen.
Dan weet je welke het beste bij je past.

succes!
Desi
 
Hoi,

ik ben afgelopen weekend ook op zoek gegaan nr een andere fiets.
Ik heb een oma-fiets, heb geprobeerd te fietsen met een kinderzitje maar het is niet echt te doen.

Fietsenwinkels hier in de buurt zijn erg duur, zelfs tweedehands fietsen zijn boven de 600 euro... hoe ze het in hun hoofd halen dat er voor te vragen weet ik niet.

Online kun je wel wat dingetjes vinden, op marktplaats staan wat moeder / mama fietsen. Ik ga er binnenkort 1 halen bij www.wehkamp.nl   mamafiets, als ik het geld bij elkaar heb :) ziet er netjes uit.

Nens
 
Terug
Bovenaan