Andere job

Hoi allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik ben op zoek naar een andere baan maar ben ook net een maand gestopt met de pil.
Nu wil ik weten dat als ik een andere baan heb met een jaar contract of het dan wel verstandig is om zwanger te raken. Nu heb ik niet het idee dat ik zo snel zwanger ga raken omdat ik er totaal niet mee bezig ben, maar toch.
Hebben jullie een goed advies?

Tjoh, dat is inderdaad best wel een lastig onderwerp. Eigenlijk zou je persoonlijke keuze voor een kindje niet verstoord moeten worden door wel of niet een andere baan. Wat is belangrijker, je eigen leven of je werk? In mijn ogen je eigen leven en daar moet iedereen respect voor hebben.
Tegenwoordig krijg je bijna overal een jaarcontract. Je hebt nu geen werk? Anders zou ik nog even op de plaats blijven werken waar je nu werkt. Ik denk dat het ook belangrijk is in hoeverre je afhankelijk bent van je inkomsten uit je werk. En misschien ben je nog wel helemaal niet snel zwanger ook. En mocht het toch zo zijn, kun je dat aangeven op je werk? Als je goed bent, kunnen ze je toch graag willen houden.
Er ligt nog veel open en er zijn veel keuzemogelijkheden. Erg lastig, maar volg je hart.
Succes!

hoi ik heb ook een jaarcontarackt maar dat weerhoud me niet,als ze me goed vinden dan houden ze me,en anders pech dan leef ik maar even van een uitkering,ik heb hiervoor een vaste baan gehad,en wat gebeurd er,bedrijf gaat failiet.zo zoe je maar het zegt niks en ze kunnen je wel daarna weer een jaarcontrackt geven,dat zou dan betekenen dat je een hele poos moet wachten voor een baas.veel sucses hoop dat je hier wat aan hebt

Ik werk momenteel nog als inval bij een kinderdagverblijf!! En ik was in het begin ook heel onzeker over onze keus om nu voor een kindje te gaan! Maar weet je het loopt zoals het loopt en als ik eerst moet wachten tot ik wat meer zekerheid heb dan zijn we misschien ook weer een jaar verder. Wij kunnen dit gevoel niet meer uitschakelen en ik weet zeker dat het wel goed komt hoor!!En ik vind een kindje het allerbelangrijkste en tegenwoordig zegt een vaste baan ook niets meer!!

Mijn twijfel is dan ook helemaal weg!!!

Liefs moi xxx

Hoi,

Het is inderdaad een moeilijke keuze,ik heb er ook mee te maken gehad. Ik werkte eerst ergens met een vastcontract maar omdat ik door een lichamelijke klacht mijn werk niet meer kon uitvoeren moest ik daar weg, moest toen een opleiding gaan volgen die in het totaal een jaar duurde ik dacht.. hierna dan gaan we er echt voor dan is alles " zeker" maar nadat ik mijn opleiding had afgerond moest ik eerst voor een uitzendorganisatie gaan werken omdat het toen moeilijk was om een baan te vinden. Ik heb daar toen eerst een 3 mnd contract gehad daarna kwamen ze met een 1 jarig contract en al die tijd heb ik het zwanger willen worden vooruit geschoven en toen ik eindelijk bij dat bedrijf zelf in dienst mocht komen kreeg ik 2x een jaar contract dus tel maar uit je bent zo een paar jaar verder en....ouder! Je bent dan zo blij dat je werk hebt dus leg je je er maar bij neer maar prettig is het niet. Na die jaren dacht ik en nu moeten ze me een vast contract geven nu zit ik goed maar nee hoor ik werkte halve dagen en nu wilde ze iemand hebben die 40 uur moest werken, vanwege de toegenomen drukte/groei van het bedrijf .. en dat wilde ik niet.

Je ziet dat niks zeker in het leven is en ik zeg nu dan ook, achteraf als je het echt graag wil doe het dan want er is elke keer wel weer iets waardoor je denkt dat je "het" maar beter even uit kan stellen. Gelukkig kon ik weer snel daarna aan de bak met een vastdienstverband.Maar ook in deze tijd kun je zo je werk kwijt raken zekerheid is er nooit.
Dus .. als het goed voelt!en de omstandigheden verder goed zijn waarom niet!

Succes! Anne

Terug
Bovenaan