andere kant oplopen

hallo allemaal,

ik heb een zoontje van bijna 21 maanden en nu is mijn vraag hoe gaan jullie ermee om als je buiten loopt en hij wil linksaf en jij rechtsaf?
met andere woorden ik loop met hem buiten en hij gaat een andere kant op,dan zeg ik kom we gaan hier langs dan kijkt hij me aan en blijft vervolgens staan. ik nogmaals kom maar we gaan hier langs dan draait hij zich om en loopt nog een stukje verder bij me vandaan.
Ik heb zo iets van ik ga je niets steeds halen,dus zeg ik van doei mamma gaat verder meestal komt hij dan wel na een paar tellen,maar soms bijft hij gewoon staan en wacht net zolang tot ik hrm kom halen.
hoe pakken jullie dit aan?

groetjes

Hallo
Ja dat is zeker vervelend en ik herken het ook, mijn dochtertje liep ook altijd de andere kant op en dan zei iedereen tegen mij: Je moet gewoon doorlopen ze komt   vanzelf wel achter je aan, maar mijn dochtertje liep echt gewoon door de andere kant op.
Wat ik doe is als ze niet met mij mee wil lopen dan gaat ze gewoon in de buggy en dat gaat nu eigeljk wel erg goed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes

Hoi,

Anne (nu 3) en Eveline (nu 21 maanden) hebben ook allebei van deze grapjes. Bij Eveline kan ik gewoon weglopen, die volgt me dan wel, maar bij Anne werkt dit niet, zij loopt dan gewoon weg.
Anne is echt het type kind dat je moet gaan halen, en hoewel het lijkt alsof ze expres wegloopt, is ze zo verdiept in haar eigen "gedachten"gang dat ze niet eens in de gaten heeft dat ze fout zit en dat ik boos op haar ben. Boze reacties van mij worden dan ook heel heftig ontvangen, want voor haar komt het uit het niets.
Tuurlijk doet ze het ook wel eens om stout te zijn, en dan loop ik wel gewoon door. Alleen als ik moet oversteken dan ga ik haar halen en dan moet ze me vasthouden, dan mag ze niet meer "los" lopen, en dat vinden ze vreselijk.
Voor Anne heb ik zelfs een tuigje moeten komen, omdat ze zo in dromenland kan zijn, maar ook zo zelfstandig is dat ze bijv. in de bus uitstapt op een bekend punt. Of ik nou mee ga of niet.

Ik denk niet dat je echt geholpen bent door mijn verhaal, maar ik herken het wel. De meeste kinderen gaan hier door heen, het is gelukkig vaak maar een fase.

Liefs Lin

Terug
Bovenaan