andere kids

heb een vraagje voor diegene die al kids hebben eigenlijk. merken jullie aan je kinderen dat er nog 1 op komst is. de jongste van mij is superopstandig, wil niet groeien, mag haar kleren niet wegdoen die te klein zijn want ze wil mijn baby zijn, pff wordt er soms echt van. kan het niet hebben af en toe. bij het wegbrengen naar de peuterspeelzaal huilt ze weer als ik wegga/
de oudste is juist heel erg zorgzama, mag niks doen of tillen want ja je weet toch dat je zwanger bent zegt hij dan.

Mijn zoontje is net 3 maar beseft echt niet dat we een baby krijgen.
Hij ziet wel de babykamer en mijn dikke buik en praat ons na dat dit door de baby komt maar beseft er m.i.z. verder niets van, en heeft het er ook verder nooit over of met voorlezen van kleine pluis dat hij de link legt.

Hij is in zijn gedrag dan verder ook niet anders als anders, dus ben heel benieuwd wat hij er van gaat vinden als de baby er straks is.

liefs Marina

Ja ik merk het zeker,, probeer er echt doorheen te kijken, want het wordt voor mij spannend maar voor de kids natuurlijk ook, mama heeft wat minder energie en dan leg ik uit dat dat komt door de baby in de buik, maar dat verklaard wat maar geeft natuurlijk ook weer een gevoel van, hoe is het dan dadelijk als de baby er is!!
Wanneer komt de baby wordt hier ook veel gevraagd, vannochtend nog, ja schat kan vandaag, morgen volgende week?? dat weet ik niet dat bepaald de baby zelf, mama zegt het je als de baby gaat kloppen (dan komt ie, na het kloppen gaat het deurtje daaronder speciaal voor de baby open,,haha)
Hier idd ook momenten extra lief, o mama schopt de baby even heel hard (als ik een moeilijk gezicht trek door een flinke harde buik/voorwee)
Och ja komt dadelijk vast allemaal goed als we eenmaal een nieuw ritme hebben!!
Liefs MJ

Ik moet het echt afkloppen hoor ik merk er in die zin niets van..........floortje is niet opstandig erdoor!
Vind het nu wel spannend worden nu en vraagt wel van wanneer komt broertje nou.......
Maar tot nu kust en aait ze mijn buik en praat tegen haar broertje zo lief!!
En ze helpt me echt heel goed wel op haar manier maar ik moet zeggen heb er echt wat aan ook haha.
Tis een lieverd.....

liefs louise

Onze Daan ging er heel goed mee om. HIj wordt over 2 weekjes alweer 5, dat scheelt misschien ook wel. Hij heeft zijn kleine broertje nooit als een bedreiging, maar wel als een verrijking gezien. Hij is trots en komt geregeld met spulletjes aan die hem niet meer passen of wat meer voor baby's is en dan zegt hij dat Tim dat mag hebben. Dus wat dat betreft heb ik echt geluk. Heb bij vriendinnen gezien dat het zeker ook anders kan.

Ik denk dat het goed is om andere kinderen erbij te betrekken en straks te laten zien dat niet alleen zij steeds moeten wachten op de baby, maar dat het andersom ook soms wachten is voor de baby.

Gr Ingrid

Margo is echt súper lief! Ik mag niks tillen, ze dekt uit zichzelf de tafel en geeft de katten eten omdat ik anders naar boven moet lopen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik die liefste 7 jarige heb die je je op dit moment kan wensen'! We gaan volgende week een aftel-kalender maken samen tot wanneer de baby komt. Het wordt nu echt spannend!
Succes met je jongste!

Greetz Esz

qua opstandigheid is hier nog niks te merken... Joris (3) snapt het volgens mij aardig, maar verheugt zich op de komst van de baby...vooral omdat zn papa dan ook weer thuis komt hahaha!
Hij zei vanochtend dat de baby morgen kwam...nou ben benieuwd! hahaha! Elias (bijna 2) snapt het nog niet echt...die zal wel opstandig worden na de geboorte van de baby!

Weet je precies wanneer de baby komt Esz? Anders zou ik zo'n aftelkalender denk ik niet doen. Straks verheugt ze zich er heel erg op en moet je nog langer wachten...!

Hey esz, weet je idd zoals miekje zegt wanneer de baby precies komt? heb je een datum van het ziekenhuis? Anders zou ik wel echt de 42wk aanhouden, ze is natuurlijk al 7 maar toch een teleurstelling als de baby een paar dagen later komt!

Terug
Bovenaan