Andere menstruaties sinds proberen zwanger te worden

Hi all,

Ik ben al enkele jaren terug gestopt met de pil en al die tijd een regelmatige cyclus gehad.
Sinds mijn man en ik een paar maanden terug zijn begonnen om zwanger te worden, zijn mijn menstruatiecyclussen helemaal anders.
Dan weer word ik paar dagen later ongesteld, dan weer paar dagen eerder. Deze maand voelde ik ook echt andere symptomen (gevoelige borsten, etc.) en toch weer ongesteld - en weer een paar dagen later. Ik lees veel berichten over zwanger worden met een onregelmatige cyclus, maar ervaren vrouwen hier ook dat hun cyclus juist verandert sinds zwanger proberen te worden? Hoe kan dit? Ik ervaar geen extra stress dan al die eerdere jaren waarin ik een normale cyclus had.
 
Zou het kunnen dat je er nu gewoon meer op let en dat het je daardoor meer opvalt als je menstruatie iets afwijkt? Het is namelijk ook in regelmatige cycli volkomen normaal dat er elke cyclus een paar dagen verschil in zit. Mijn cyclus is bijvoorbeeld meestal tussen de 25 en 27 dagen maar ook wel eens een uitschieter naar 23 of 29 dagen, maar dat is nog steeds regelmatig. Ook qua symptomen nemen je hersens je wel eens in de maling helaas.. Ik heb er lang over gedaan om zwanger te worden dus weet er alles van. Maar bij twijfel anders gewoon je huisarts even bellen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar leeftijd bijvoorbeeld kan ook te maken hebben met veranderingen in je cyclus. Succes!
 
Terug
Bovenaan