Andere moeders

<p>Hoi,</p><p>Ik ben 30 weken geleden onverwachts zwanger geworden. Nu het bijna zover is, ben ik gelukkiger dan ooit! Ik ben zelf 22 jaar, dus het was wel lastig om dit in goede banen te leiden i.v.m mijn opleiding. Maar nu het bijna zover is, merk ik dat ik het mis om andere (jonge) moeders te ontmoeten. Dit komt denk ik ook, omdat al mijn vriendinnen geen moeder worden of zijn. Dus mijn vriendinnen vragen mij bij voorbaat al niet meer mee (wat ik begrijp), omdat ik natuurlijk voorzichtiger moet zijn en niet alles meer kan. Ik vroeg me dus af of meerdere jonge moeders dit probleem hebben gehad en hoe zij hiermee om zijn gegaan? En of er misschien een ontmoetingsplek of site is waar je andere moeders kunt ontmoeten? Ik ga deze vrijdag beginnen met zwangerschapsyoga, dus ik hoop dat ik dan misschien al andere ontmoet. Maar ik voel me nu soms best wel eenzaam!</p><p>Herkend iemand dit? </p>

[quote quote=10201391]Ik ben net 23 en onze dochter is 14 weken, ik loop hier ook tegen aan inderdaad.[/quote]
Had je hier tijdens de zwangerschap al last van? Of is het nu het kindje is geboren pas zo? Mijn nicht die vroeg moeder werd zei ook dat ze veel vriendinnen verloor.. daar ben ik soms ook wel bang voor. 

Ik ben 22 en ook de enige in mijn omgeving die nu zwanger is. Ik merk wel om me heen dat leeftijdsgenoten nog veel uitgaan en Koningsdag was bijvoorbeeld voor mij ook een hele andere soort dag dan normaal. Ik zit nu veel liever thuis en verder werk ik. Ik ben hier soms ook een beetje eenzaam in, maar gelukkig is iedereen wel erg blij ondanks dat ik niet meer mee ga naar de uitjes 

Hee 
ik ben op dit moment 18 en bijna 30 weken zwanger ik heb precies hetzelfde probleem? maarja ik denk zo je krijgt er wat moois voor terug en die vriendinnen die je achterlaten zijn geen echte vriendinnen 

[quote quote=10201433]Ik ben 22 en ook de enige in mijn omgeving die nu zwanger is. Ik merk wel om me heen dat leeftijdsgenoten nog veel uitgaan en Koningsdag was bijvoorbeeld voor mij ook een hele andere soort dag dan normaal. Ik zit nu veel liever thuis en verder werk ik. Ik ben hier soms ook een beetje eenzaam in, maar gelukkig is iedereen wel erg blij ondanks dat ik niet meer mee ga naar de uitjes[/quote]
Jaa ik had dit ook! De feestdagen zijn ineens heel anders. Ik kan me daar ook geen zorgen om maken, toch voel ik me soms alleen. Niet dat ik geen mensen om mij heen heb, maar heb soms het gevoel alsof ik mis het even te hebben over zwangerschapsdingen met iemand die me echt begrijpt (buiten mijn eigen moeder om etc). 

[quote quote=10201434]Hee ik ben op dit moment 18 en bijna 30 weken zwanger ik heb precies hetzelfde probleem maarja ik denk zo je krijgt er wat moois voor terug en die vriendinnen die je achterlaten zijn geen echte vriendinnen[/quote]
Ja hebt helemaal gelijk!! Dat zijn ook geen echte vriendinnen dan.. Mooi en knap hoe je er naar kijkt. Je krijgt er iets super moois voor terug. Toch zou ik zo een ontmoetingsplaats met andere moeders of plek wel echt leuk vinden! 

In de zwangerschap ook wel, maar zeker met een kindje veranderd er heel veel in je leven. En in het begin komen ze wel, maar ik voel me soms best eenzaam 

Terug
Bovenaan