andere ontlasting door voeding?

Hallo,

even een vraag over mijn dochter(5mnd 1wk) haar ontlasting niet erg smakelijk sorry..

Sinds ze haar groente en fruit goed eet heeft ze hele harde ontlasting.
Ik weet dat het normaal is dat de ontlasting veranderd maar ze heeft zulke harde ontlasting dat ze ervan moet huilen en dat er bijna niks uit komt, haar buikje blijft nu ook dikker.
heeft hier iemand ervaring mee?
Haar voedingsschema is:

8.30 flesje 200cc incl.
10.00 halve banaan,appel of peer.
11.30 flesje 200cc incl.
12.30 halve liga
15.30 flesje 200cc incl.
17.00 groente met een beetje aardappel
22.00 flesje 200cc incl.

LIefs mama van tess.
 
Hoi Manon,

Onze meneer heeft dit ook gehad. Wat ik een week lang heb gedaan is een paar druppels zonnebloem olie door zijn fles. Bij hem werkte dit prima!

Succes!

Miriam
 
Hoi Manon,

Onze meneer heeft dit ook gehad. Wat ik een week lang heb gedaan is een paar druppels zonnebloem olie door zijn fles. Bij hem werkte dit prima!

Succes!

Miriam
 
Hoi,
Als ze pijn heeft en het buikje is dikker zou ik even langs de ha gaan! Is haar buikje wel zacht?? Of voelt hij hard??
Ik persoonlijk vind fruit,groente en liga ook wel wat veel met 5mnd, maar goed ik heb altijd bv gegeven dus weet niet hoe het zit bij flesvoeding?!
Iig even naar de ha, dan kan ze iets krijgen voor de ontlasting, zeker als ze er zoveel last van heeft!

Gr MJ
 
Hoi,
Als ze pijn heeft en het buikje is dikker zou ik even langs de ha gaan! Is haar buikje wel zacht?? Of voelt hij hard??
Ik persoonlijk vind fruit,groente en liga ook wel wat veel met 5mnd, maar goed ik heb altijd bv gegeven dus weet niet hoe het zit bij flesvoeding?!
Iig even naar de ha, dan kan ze iets krijgen voor de ontlasting, zeker als ze er zoveel last van heeft!

Gr MJ
 
Ben het met MJ eens dat het wel wat veel lijkt voor 5 maanden, (ook voor flesvoeding hoor MJ) Zeker de aardappel kan behoorlijk belastend zijn.
Mijn eerste ingeving is naast het even kalm aan doen en de liga alvast weglaten, olie toevoegen. Maar doe de olie dan in de vaste hapjes niet in de fles. Nieuwe inzichten raden olie in de fles af aangezien het bij verslikking in de longen kan komen en daar een ontsteking kan veroorzaken.

Ik zou even back to basic gaan en in overleg gaan met CB of HA dan eens kijken of het weer wat op de regel komt.

Succes!
 
bedankt voor jullie reactie's ik zal met het cb overleggen
@MJ & Mamasas dit voedingsschema heb ik van het cb meegekregen dus dat is vast niet erg dat ze ''zoveel'' krijgt, want als ik het haar niet geef huilt ze steeds omdat ze dan nog honger heeft...
 
Het is ook niet zozeer de hoeveelheid maar meer de diverstiteit al; én groente én fruit én liga.
Ik begon 2 jaar geleden met 6mnd net met 1 soort groente per dag ;-) en aardappel kwam pas een kleine maand later...
Die darmpjes hebben al zoveel te verduren..

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan