Andere uitgerekende datum?

Hoi!

Vrijdag 4 maart had ik een positieve test in mijn handen, super blij natuurlijk! Nu had ik zelf uitgerekend dat ik ongeveer 8 november zou bevallen.
Nu was ik vanochtend bij de dokter en die maakte een echo en daar kwam uit dat mijn uitgerekende datum 16 november is. Dit zou betekenen dat ik een week vooruit liep en dat ik ipv as dinsdag 7 weken pas 6 weken zou zijn. Zou dit kunnen kloppen? Ik neem aan dat de datum van de echo het meest betrouwbaar is..?
 
Met zo'n vroege echo kunnen ze er best een weekje naast zitten hoor. Waar baseer je je eigen datum op? Met een regelmatige cyclus van 28 dagen kan dat best heel betrouwbaar zijn, maar nog nauwkeuriger is als je weet wanneer je eisprong was.
Hoe dan ook, met een volgende echo bepalen ze officieel het termijn (zo rond 11 weken meestal) en die is wel heel betrouwbaar =)
 
Bij mijn eerste echo werd ik ook een aantal dagen teruggezet, en bij de termijn echo was het weer bijgetrokken en zat ik alsnog op de datum die ik zelf al berekend had.
 
Ja, tis bij mij best wel verschillend. Ik heb tussendoor ook nog een operatie gehad waardoor alles ook een beetje door elkaar is gegaan. Maar jk wacht de volgende echo even af dan. Dankjewel voor je reactie!
 
Terug
Bovenaan