Hoi Manuela,
Ik heb ook éen slechte ervaring met de verloskundige tijdens mijn tweede zwangerschap. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en ben toevallig vrijdag naar de huisarts geweest. Hier heb ik nagevraagd hoe dit zat. Het liefst wil ik gewoon naar de gyneacoloog, maar omdat het niet officieel vast staat dat ik daadwerkelijk zwangerschapsdiabets had tijdens mijn vorige zwangerschap (met "dank " aan de verloskundige), kan ik hier niet automatisch heen. Wel is het mogelijk om een andere verloskundige uit te zoeken. Je moet dan vragen of je je bij haar in de praktijk kan inschrijven. Volgens mij moet deze praktijk dan wel binnen een aantal kilometers van je woonplaats zijn, anders kunnen ze niet op tijd bij de bevalling zijn. Ik woon in een dorp, en de dichtsbijzijnde verloskundige praktijk is 15 km. verderop... Ik ben bang dat ik dan toch maar m'n oude verloskundige moet, helaas. Maar goed, krijg woensdag een echo en wanneer deze goed is, ga ik verder kijken. Hopelijk heb je hier iets aan en is er voor jou wel de mogelijkheid.
Succes,
Doornroosje (7 weken)