andere verloskundige

A

Anoniem

Guest
hoi, weet sinds deze week dat ik zwanger ben van de 2de maar heb bij mijn eerste een verloskundige praktijk gehad waar ik me niet echt op mijn gemak voelde en waarbij een van de 3 vk mij totaal niet beval en ik het gevoel had niet serieus te worden behandeld. Nu vraag ik me af of het niet beter is nu naar een andere vk te gaan. En wie heeftook  zo'n ervaring  meegemaakt.
groetjes manuela mamav eilish

Hoi Manuela,

Ik heb ook éen slechte ervaring met de verloskundige tijdens mijn tweede zwangerschap. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en ben toevallig vrijdag naar de huisarts geweest. Hier heb ik nagevraagd hoe dit zat. Het liefst wil ik gewoon naar de gyneacoloog, maar omdat het niet officieel vast staat dat ik daadwerkelijk zwangerschapsdiabets had tijdens mijn vorige zwangerschap (met "dank " aan de verloskundige), kan ik hier niet automatisch heen. Wel is het mogelijk om een andere verloskundige uit te zoeken. Je moet dan vragen of je je bij haar in de praktijk kan inschrijven. Volgens mij moet deze praktijk dan wel binnen een aantal kilometers van je woonplaats zijn, anders kunnen ze niet op tijd bij de bevalling zijn. Ik woon in een dorp, en de dichtsbijzijnde verloskundige praktijk is 15 km. verderop... Ik ben bang dat ik dan toch maar m'n oude verloskundige moet, helaas. Maar goed, krijg woensdag een echo en wanneer deze goed is, ga ik verder kijken. Hopelijk heb je hier iets aan en is er voor jou wel de mogelijkheid.
Succes,
Doornroosje (7 weken)

Hoi Manuela,

Ik had ook een slechte ervaring met 1 vd 3 verloskundigen tijdens mijn eerste zwangerschap. Bij mijn tweede heb ik dan ook bewust een andere praktijk opgezocht omdat die  eerste me echt tegenstond. Daar hadden ze bij de nieuwe praktijk alle begrip voor en ik ben daar prettig begeleid. Dus als er nog andere vk's in de buurt zitten, zou ik zeker switchen. Succes!

Hoi,

Ik heb het ook gehad bij mijn eerste zwangerschap.
Al vanaf de eerste keer dat ik haar had ging het niet.
Bij mijn tweede zwangerschap zat ik ook te twijfelen om een andere te nemen, maar toen ik op hun site keek zag ik dat ze er niet meer was.
En ben er toen wel weer heen gegaan, en nu bij de derde ga ik er ook weer heen.
Maar ik zou als ik jou was kijken of er geen andere in de buurt is.
succes

Hoi Manuela,

ik heb ook tijdens mijn eerste zwangerschap een verloskundige gehad waar ik niet helemaal over te spreken ben. Ik sta nu onder controle bij het ziekenhuis en daar vroeg de gyneacoloog welke verloskundige ik bij mijn vorige zwangerschap had en die naam schreef hij in het dossier. Ik ga bevallen in het ziekenhuis, maar het ziekenhuis doet geen nacontroles, dus hij wil haar naam dan hebben zodat zij de nacontrole kan doen. Daar heb ik dus helemaal geen zin in, dus ik ga binnenkort gewoon een andere verloskundigepraktijk bellen en vragen of zij de nacontroles kunnen doen. Dan geef ik in het ziekenhuis gewoon die verloskundige aan.
Ik vroeg me ook af of dit mogelijk is omdat het alleen maar om de nacontroles gaat, maar op de site van een andere verloskundigepraktijk stond ook duidelijk dat je ze ook kan bellen voor alleen een nacontrole.
Dus gewoon naar een ander gaan hoor. Zij moeten jouw zwangerschap begeleiden en het lijkt mij het belangrijkst dat jij je daar prettig bij voelt.

Hoi Doornroosje,
Zoals ik hierboven al schrijf sta ik onder controle bij de gyneacoloog. Ons zoontje is vorige jaar na een zwangerschap van 30 weken doodgeboren. Maar hierdoor ben ik niet medisch en zou ik gewoon naar een verloskundige mogen. Mijn gyneacoloog vertelde mij vorig jaar dat je zelf de keuze mag maken of je bij de verloskundige onder controle staat of bij de gyneacoloog. Dus misschien moet je nog even bij de gyneacoloog navragen of je echt een medische indicatie nodig hebt om bij hem onder controle te staan.

Groetjes Elise
22 weken en 3 dagen

Terug
Bovenaan