Andere voeding = minder honger??

Carmen krijgt nog altijd 4 flessen melk waarvan 1 fles pap. Nou ben ik op de friso2 overgegaan omdat ze een half jaar is en drinkt ze 2 flessen nog maar voor de helft. Zou dat nou komen door die voeding en eigenlijk nog maar 3 flessen nodig hebben?
Ze krijgt ook fruit, een koekje + diksap en eet 's avonds met de pot mee... Maar dat deed ze al een tijdje. Iemand een advies???

Is ze meer bijvoeding gaan eten? Het is heel normaal dat kindjes, hoe meer bijvoeding ze krijgen, ze minder melk gaan drinken. Zeker omdat ze ook al diksap krijgt. Ik weet niet wat ze aan melk binnen zou moeten krijgen, maar op zich zit je met 3 flessen nog steeds op zon 600 cc, toch?

Volgens het lijstje van de dietist wat ik heb gekregen ziet een dagmenu er zo uit voor kindjes van 6-7 maanden

- Ontbijt: pap van 4-6 el granenmeel en opvolgmelk (200ml)
- Tussendoor: introduceren van groenten en fruit
- Lunch: 200 ml opvolgmelk
- Tussendoor: bekertje water / slappe thee
- Warme maaltijd: 3 el groente, 1 a 2 el aardappel / rijst/ bonen, 1 theelepel olie, 1 opvolgmelk 150-200 ml
- tussendoo: opvolgmelk 150 - 200 ml

Dus als je die melkvoedingen bij elkaar optelt, zit je aan zon minimaal 700 cc wat ze nog binnen moet krijgen.

Kan je hier wat mee?

Het komt mij zeer bekend voor. Anouk is een week of 2 geleden overgestapt op Friso 2 en drinkt met moeite 3 flessen a 200cc, en zelfs die niet altijd helemaal leeg. Daarnaast in de loop van de ochtend een fruithapje en 's avonds een groentehapje. Daar wil ze de ene keer een halve pot van en de keer daarna vindt ze het na 2 lepels genoeg.... Ze weegt dan slechts 5765gram maar ze zat met Friso 1 op eebn kleine 4 flessen a 200cc en dan ook fruit en groente. Ik vermoed dus ook dat de 2 meer vult dan de 1.
PS: de ochtend en avond fles waren en zijn nog steeds papflessen. Dat is dan Friso met wat pap op kant en klare.

Oh, en Simone: jouw schema komt niet overeen met die wat in een folder van Nestle staat. Daar staat in de middag als tussendoortje óók een fles van 200cc, vandaar dat ik me ook aan het focussen was op 4 flessen a 200cc waarvan 2 pap. Ook hebben hun daarin het fruithapje en groentehapje meegenomen. Ook staat daar nog een biscuitje bij én een avondtoetje! Geen idee hoe ik dat allemaal naar binnen zou moeten schuibven. Toch maar een trechter aanschaffen... ;)

hey!

op het consultatiebureau werd mij verteld dat ze van 2 maximaal 600 cc mogen hebben.. en k merk ook aan yuri dat hij dr met meer moeite door gaat.. dus hij krijgt nu 'sochtends een fles van 210.. 'smiddags 120 en 'savonds weer 210 (met alle andere tussendoortjes enz..) en dat gaat wel goed..
succes!

liefs

Vandaag geweest bij het buro, ze hebben tegen mijn niets gezegd over de hoeveelheid wat ze maar binnen mogen krijgen van 2 ?????
Ik moest gaan proberen van 4 flessen naar 3 flessen 210/240 te gaan.
Verder mag je als bij voeding zoveel geven als ze wilde zei ze en vanaf maand 7 beginnen met brood gezopt in bv melk en daarna als dat goed gaat met echt beleg maar dat hoefde pas in maand 8, ik hoef pas weer eind januari terug te komen dus ze zei wat de bedoeling was tot aan januari.

Tanx voor de tips en het schema! Nu drinkt ze idd nog maar 3 flessen. Gaat goed! Ook bij de oppas. Want daar zat ik een beetje mee. Op de dagen dat ik niet werk slaapt ze tot 8/8.30 uur maar op de dagen dat ik wel werk tot 6.30, dus dan is haar dag wat langer. Maar dit gaat dus ook goed, ben ik erg blij mee. Carmen krijgt nu nog 2 x fles 230cc en 's avonds een papfles 250cc ongeveer en dan fruit, groente en tussendoor!! Wel eet ze nu meer groente. Oh ja, en sinds gister brood met melk! Vind ze ook wel lekker!!

Terug
Bovenaan