Andere voeding

Hallo Allemaal,

Ik ben een trotse moeder van een dochter van bijna 4 maand. Volgende week moet ik naar het CB. Volgens mij mag ze dan fruithapje. Daar verheugen we ons al echt op. Krijgen we dan ook andere bijvoeding erbij? Weet iemand dit? Bijv. Nutrix of zo? Moet dit in een speciale (pap) fles gegeven worden? Hebben jullie misschien antwoord?

Alvast bedankt.

Groetjes een moeder!
 
Helaas, ik ben bang dat je volgende week van een koude kermis thuiskomt ;-) Volgens de landelijke richtlijnen adviseert het cb om pas met 6 maanden bijvoeding te introduceren. Pas dan zijn de darmpjes voldoende gerijpt en kunnen ze vast voedsel aan.

Ik snap dat je niet kan wachten, maar als het in het belang van je baby'tje is... die 2 maanden vliegen om hoor :)

Groetjes,
Pauline
 
Bij mij op het cb zeiden ze dat zi officieel moeten adviseren te wachten,maar als jij denkt dat je kindje er aantoe is, dan mag het best.
Maar ik zou zelf eerst beginnen met wat nutrix door de flesvoeding. Dat is iets vaster, zodat ze daar al aan kan wennen.
Bij ons werkte dit in elk geval heel goed.
 
Hallo,

Ze zeiden op het CB bureau dat ze het gingen hebben over andere voeding waaronder fruithapje?? Vreemd zeg waarom zeggen ze allemaal wat anders?

Groetjes Nathalie
 
Bij ons hebben ze niet gezegd dat we beter konden wachten tot 6 maand. Toen hij 4 maand was zei ze tegen ons dat we wel met een fruithapje konden beginnen. Gewoon goed pureren/mixen dat het goed fijn is en dan kun je best een paar hapjes fruit geven. De nutrix kun je door de flesvoeding geven en er staat wel op de verpakking hoeveel en kijk naar je kindje. De ene hoeft maar 1 lepel er door en de andere 2,5. Doe wat je zelf denkt wat goed is en luister niet te veel naar anderen. Ik vind zelf 4 maand niet te vroeg voor de eerste hapjes en het is gewoon een ander smaakje voor bij de andere voeding (melk). Het is echt heel leuk als ze voor de eerste keer de hapjes krijgen GENIET ERVAN!! Succes
 
Inderdaad heel onlogisch dat een hoop cb's blijkbaar nog het oude advies van 4 maanden geven. Dat is al in 1999 aangepast! In hun eigen landelijke richtlijnen staat 6 maanden, dus waarom ze zich daar niet aan houden?

Nathalie, misschien kun je dat volgende week eens vragen, hoe het zit met die landelijke richtlijnen en wat de nadelen zijn van eerder beginnen? Als het goed is, vertellen ze je dan dat o.a. het risico op allergieën groter is.

O ja, op de website van het consultatiebureau staat het ook: http://www.ouder-kindzorg.nl/0-12%20maanden~/0-12maanden.html

Groetjes,
Pauline
 
hoi.

ik vind ook dat ze op elk buro hele andere dingen kunnen zeggen. tegen mij zeiden ze nl ook dat ik met de 4mnden met een fruithapje mocht beginnen maar dan wel een paar keer achter elkaar t zelfde fruit. dan kun je aan te kindje merken of dat ie er tegen kan ja of nee. daarna pas andere fruit of groenten soorten. zeker als er voedselallergieen in de familie zitten. dat hebben wij ook in de familie. maar t gaat heel goed met de hapjes en mijn zoontje vind t ook heel erg lekker. maar ik kan me voorstellen dat de meeste wel 6 maanden zeggen. ik moet ook wel heel eerlijk wezen dat ik gewoon heel erg nieuwsgierig was over hoe mijn zoontje zo'n hapje zou vinden. dat zullen veel ouders wel hebben en toch met de 4 maanden al beginnen.

doei doei
 
ach ja, je moet toch doen wat je gevoel zegt en niet wqat het cb zegt. En gelukkig krijgt je kindje er niks ernstigs van als je hem of haar fuit geeft.Dus zoveel waarde moet je nou ook weer niet hechten aan de preciesze leeftijd voor fruit.
 
Terug
Bovenaan