Andere voeding

Hai allemaal,

Mijn dochter heeft sinds anderhalve week de voeding van Friso1 Normaal.
Daarvoor had zij speciale voeding omdat zij 2 maanden te vroeg is geboren. zij is nu 2,5 maanden oud. Zij heeft last van verstopping. Het lukt haar gewoon niet om te poepen. Nu heb ik van de huisarts lactulose gekregen maar ik vind het nog niet lekker gaan. ze heeft dat vrijdag voor het eerst gehad en heeft zaterdag wel gepoept , maar nu heeft ze nog steeds niet gepoept en is er erg huilerig van. Nu heb ik wel Friso Comfort in huis, die speciale voeding voor verstopping en ik wil haar dit eigenlijk gaan geven. weet iemand of dit gewoon zo kan of moet ik de Friso normaal dan weer afbouwen? het is dezelfde voeding alleen zit in de Comfort iets toegevoegd om goed te poepen. Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hoi Regina,

Ik heb ook de comfort gebruikt voor mijn zoontje. Hij had veel last van krampjes en kon ook moeilijk poepen. Daar voor gebruikte ik de friso normaal, maar ik ben toen de normaal met de comfort gaan mengen en dit werkte voor hem ideaal!!
Wie weet is dit ook wat voor jouw dochtertje!
Succes!!

Groetjes Corine
 
Hoi,
ik gebruik ook friso comfort voor mijn dochter,maar meer omdat ze veel spuugde, volgens mij kun je gewoon omschakelen hoor,het is niet zo dat het enorm laxerend is, de ontlasting word er alleen wat smeuiger van,als je het niet vertrouwd doe je het eerst even half-om-half mengen met de gewone
 
Hoi Regina,
Ik heb met mijn zoontje helaas borstvoeding al af moeten bouwen met 3 weken. Daarna ben ik overgegaan op friso normaal. Toen raakte hij helemaal verstopt en had onwijze last van darmkrampen. Toen op advies van cb half-half over op friso comfort (mengen dus). Dit werkte ook niet, toen helemaal over op friso comfort (toen raakte hij helemaal verstopt, er kwam van boven en van onder niets meer uit). Ontlasting op gang helpen dmv thermometer etc. Drama's dus. Toen over op friso hypo allergeen, hij ging toen wel weer zelf poepen maar de krampen bleven. Toen door naar kinderarts in ziekenhuis en hij krijgt nu friso allergy care. Hij veranderde binnen een dag van een gestreste niet poepende baby in een ontzettend blije en vrolijke jongen. Of hij nu echt een koemelkallergie heeft?? Hij doet het in iedergeval op die voeding heeeel erg goed. Mijn advies dus,, schakel rustig over maar tob niet te lang door, die speciale voeding is heel zacht en licht verteerbaar, heel prettig voor de darmen dus. Veel succes.
 
De voeding kun je gewoon mengen.Alleen kun je het niet samen bereiden. Pas op het moment dat je het geeft mag het gemengd worden, dit omdat de comfort met bijna kokend water gemaakt wordt en de gewone met lauw water. Ikzelf heb mijn zoontje 1/2 om 1/2 gegeven werkte perfect. Je moet inderdaad ± 1 week aankijken of het aanslaat, dit om de darmen te laten wennen aan de voeding
Succes ! Groetjes Sannie
 
Hallo Regina,

Mijn dochter van 9 weken weken krijgt ook Friso comfort (ivm spugen werkt geweldig goed) gemengd met normale friso. Volgens de klantenlijn van Friso kan je het gewoon in een keer klaarmaken je hoeft dus niet eerst de friso normaal de maken en dat dan door de comfort te mengen. Scheelt weer een hoop gedoe.

Je moet gewoon even testen wat het beste werkt het kan zijn dat de ontlasting opeens heel dun gaat worden als je alleen maar comfort gebruikt ik gebruik 5 schepjes comfort en 1 schepje normaal ander wordt de voeding wel heel dik en krijgt ze hem bijna niet door de speen heen gezogen. Ik heb trouwens ook verschillende spenen "getest" en de dodie 3 standen speen werkt het beste (stand 3)

Succes

Groetjes Manja
 
Terug
Bovenaan