andere voeding

hoi hoi,
ik heb een vraagje, we willen overgaan op opvolgmelk. Maar hoe moeten we dat doen???
We gebruiken nu friso hypoallergeen en willen nu overgaan op kruidvat opvolgmelk. Ik weet dat we niet zo over kunnen gaan naar de andere voeding.
Lynn is 5,5 maand maar ze wil de laatste week slecht haar fles leegdrinken, hebben  het idee dat ze deze voeding niet  meer wil. Fruithapje gaat er wel goed in.
En dan nog een vraag: ik zag in de winkel nutrilon goede nacht staan, kan ik die ook geven of krijgt ze dan teveel verschillende voedingen binnen??
groetjes

Hoi,

Om  met je laatste vraag te beginnen, ik persoonlijk zou niet teveel tegelijk veranderen. Dus eerst die opvolgmelk aan laten wennen en dan pas die goede nacht voeding.

We hebben in het begin voor mn dochter lopen klooien met voeding, dit omdat ze zoveel spuugde. Wij stapten altijd over van de een naar de ander zonder te mengen enzo en zij pikte dat. Dus zo doen we het straks ook weer.

Je kan er ook voor kiezen om het geleidelijk te doen. Dus 4 schepjes oude voeding en 2 schepjes nieuwe voeding en zo langzaamaan opbouwen.
Ieder kind verschilt dus je zult zelf even moeten kijken hoe je het aan gaat pakken.

Wij gaan ook overstappen naar ander merk, kijken of ze met die ook niet spuugt, maar stappen dus weer in een keer over. Maar nogmaals, Myrthe accepteert dat en dat is per kind verschillend.

Succes ermee.

Liefs Reneke

Mag je nu overstappen naar gewone voeding? Omdat ze hypoallergene voeding krijgt?
Ik ben gewoon meteen overgestapt van 1 naar 2 , niets mengen of wat dan ook. Ging hier meteen goed.
Je hebt toch ook binnenkort een afspraak bij het CB? Ik zou me daar even laten voorlichten!

Hoi,
wij zijn gewoon van nr. 1 naar nr. 2 (opvolgmelk) overgestapt. Maar wel bij hetzelfde merk en type voeding gebleven.
Je hebt hypo-allergene voeding zeg je... Als je dan overstapt op opvolgmelk van een ander merk en dan ook niet meer  hypo-allergene voeding gebruikt, dan zijn dat 3 veranderingen. Dat lijkt me wat veel. Moet je niet nog steeds hypo-allergene voeding hebben?  Ik denk dat je dat het beste even aan het CB kan vragen. Succes.

Groetjes Emmy,

Wij hebben ook vanaf de geboorte hypo-allergene-melk gebruikt. Op aanraden van het CB konden we best overgaan met 6 mnd op gewone flesvoeding. Ze zeiden dat als er sprake was van een serieuze koemelkallergie ze ook  wel op de hypo-allergene voeding had gereageerd. En met alle bijvoedingen die er nu bijkomen krijgt ze zoveel allergenen binnen dat hypo-allergene-melk ook geen nut meer heeft. Ik vond het best eng om over te gaan, en we hebben het heel langzaam gedaan. Eerst 1 schep gewoon en rest nog hypo-allergeen en zo elke dag een schepje erbij. We gebruiken nu de gewone opvolgmelk van het Kruidvat.
Maar ze hebben ook extra-care, dat is hun hypo-allergene-melk.
Toen ze eenmaal een tijdje aan de opvolgmelk was hebben we haar pas nutrilon goede nacht gegeven. Maar het vulde zo dat ze haar fles niet eens leeg dronk. Nu doe ik half goedenacht en half gewone flesvoeding.
Op een ander forum werd beweerd dat er suiker in Goedenacht zit, maar dat is niet zo ! Lees het pak maar en ik heb Nutricia ook gebeld.

Groetjes en succes Bianca

Terug
Bovenaan