anderhalf jaar en steeds weglopen

Mijn zoontje is net anderhalf en echt een schat.Ik heb alleen 1 probleempje.Als ik met hem naar buiten ga loopt hij steeds weg.Wat ik ook zeg van bij mama blijven,deze kant op.Streng of lief hij luisterd niet.Ik zit er aan te denken een polsbandje te kopen met een touwtje zodat als hij op zijn kiddyboard staat hij bij me blijft(vooral handig in een supemarkt)Kent iemand dit probleem en zijn er al meer die een polsbandje of iets dergelijks gebruiken?(misschien ook waar ik ze kan kopen?)
 
Hoi,

Ze zijn volgens mij te koop bij de baby/kinderspeciaalzaken.
Zelf had ik vroeger een volledig tuigje om (over het bovenlijf) en die zijn er nog steeds.
En anders gewon bij de dieren winkel halen  Bij mij werkte het perfect.
Als mijn dochtertje ook een wegloopster blijkt, ga ik het ook halen.

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
hi,

ik zag ze pas bij de Prenatal, toen ik een tuigje zocht voor in  de kinderstoel. Het is
een zacht soort elastisch koord  met een klittenbandsluiting en een gespje. Het wordt ook wel aangeraden als je met een jong kind in drukke gelegenheden bent, zoals bijvoorbeeld een station of een luchthaven. mijn vriendin in Amerika had er een voor haar knul van 3 jaar, vooral tegen kidnapping en niet omdat hij nu zo'n weglopertje was.

 
Ik heb het laatst bij twee kindjes in de dierentuin gezien. Het zat om de pols van de ouder en om de pols van het kindje. Er tussen in zat een soort telefoonsnoer. Zag er handig uit.
Ik denk dat je inderdaad eens bij de Prenatal moet kijken.
Of koop een draagdoek voor de baby en doe je zoontje in het winkelwagentje/de kinderwagen.

Groetjes,
Marianne
 
Hoi,
Onze tweede, een zoontje van nu 4,5 jaar, heeft ook heel lang de neiging gehad om overal weg te lopen..
We zijn hem regelmatig even kwijt geweest..
Echt super vervelend.
Toen hij nog twee was, of net drie zeiden ze op het CB, gewoon in de buggy zetten als hij niet luisterd.Maar ik vond dat op een gegeven moment geen gezicht meer, zo'n grote vent.
Maarja, als we ergens waren moesten we altijd alle aandacht op hem richten..erg lastig.
Hij staptte zo ergens in de lift, en liep meters hard vooruit tussen alle mensen in de stad bijv..
Nu hij op school zit gaat het langzaam aan beter, en luisterd hij meer.
Nog wel moeten we hem echt overal in de gaten houden, en alleen buiten kan echt niet. Ik vertrouw hem nergens zeg maar.
Op school deed hij dat dus ook in het begin, en dat was voor de juf en de klas ook opletten.
Gelukkig gaat het beter..pfff.
Vond het een enge fase!!
Andere mensen hebben er vaak ook een mening over, maar volgens mij is het ook de aard van het kindje hoor.
Gewoon nergens bang voor, en alles als een uitdaging zien.
We verwachten elk moment onze derde..en hopelijk blijft het goed gaan met ons mannetje ..De aandacht moet meer worden verdeeld dan he..
Ps de oudste is een meisje van bijna 8..
Groet R
 
Terug
Bovenaan