Anders dan anders

Laten we voorop stellen dat ik vind dat iedereen de dingen moet regelen zoals degene dat zelf wil. Het valt mij alleen heel erg op dat het lijkt, dat ik compleet anders zwanger ben dan de meeste van jullie.

Ik werk nu namelijk 40 uur in de week, ga wel 1 dag minder werken als ik bevallen ben.
Wil per se in het ziekenhuis bevallen met pijnbestrijding.
Heb voordat ik zwanger werd al besloten om geen borstvoeding te geven.
Ga niet naar een zwangerschapscursus.
Wil zelf liever niet mijn partner bij de bevalling hebben.

Begrijp me niet verkeerd, wij hebben heel bewust voor een zwangerschap gekozen en ben ontzettend blij met het wonder in mijn buik. Alleen omdat ik zoveel dingen niet wil komt er erg veel commentaar vanuit de kennissenkring over ons aanstaande ouderschap.

Zijn er meer mensen die hele uitdrukkelijke wensen hebben?

hai fabienna

ik heb niet veel wensen
maar ik wil absoluut in het ziekenhuis
bevallen en absoluut geen borstvoeding
geven maar daar heb ik mijn redenen voor
de 2 meiden die ik al op de wereld heb
gezet die waren erg klein bij de geboorte
waarvan ook 1 een stuitligging was en
borstvoeding doet bij mij enorm veel pijn
dus ik doe het mezelf niet aan om daaraan
te beginnen

groetjes lashan

Zoveel mensen zoveel wensen toch?

Bij mij is het juist andersom, ik ben fulltime thuis wil heel graag thuis bevallen zoals bij de 1e en ga ook zeker weer proberen borstvoeding te geven
Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt en je niets op laten leggen door anderen!

Je hoeft je niet anders te voelen lijkt mij. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en het is belangrijk dat je keuzes maakt waar jij je prettig bij voelt! Het is lastig voor je dat je er veel commentaar op krijgt. Dat maakt het voor jezelf ook niet leuk. Maar trek je daar niks van aan, want er zijn altijd mensen die commentaar hebben. Geniet gewoon lekker van je zwangerschap en doe vooral zoals jij het graag wil doen :D

Ik denk dat ieder zijn eigen uitdrukkelijke wensen heeft. Zo heb ik ervoor gekozen om fulltime thuis te zijn, wil ik in het ziekenhuis bevallen (maar niet met pijnbestrijding) en hoop ik heel erg dat de borstvoeding me gaat lukken. De zwangerschapscursus ga ik samen met mijn man volgen ('Samen Bevallen'),

Groetjes Rosan

Ik zou me ook niks aantrekken van commentaar hoor!
Het is toch jou zwangerschap en jou baby, daar hebben anderen niks mee te maken.
Ik zelf heb juist heel weinig wensen. Ik laat het allemaal een beetje over me heen komen, en dan kan iets ook niet tegenvallen ofzo.
Ikzelf en mijn man zijn allebei best nuchter, dus we zien het wel hoe het gaat lopen allemaal.
Ik zou bijvoorbeeld wel thuis willen bevallen, maar als dat niet gaat ook prima, dan gaan we naar het ziekenhuis.
Ik zou wel borstvoeding willen geven, maar als dat niet lijkt, het zij zo.
Ons kindje is gepland, maar in plaats van heel erg bezig zijn met mijn zwangerschap en baby, ben ik juist heel erg aan het genieten van de paar maanden die mijn man en ik nog met z'n tweetjes hebben. Straks zal veel aandacht uitgaan naar de baby, dus nu hebben we nog mooi de tijd om leuke dingen met z'n tweetjes te doen.
Ik ben mijn hele zwangerschap al heel relext en dat wil ik graag zo houden! Ik hoe het lekker op mijn manier...

mag ik een brutale vraag stellen?
welke afkomst hebben jij en je partner?(bedoel dit niet vervelend maar in sommige culturen gaat het met de bevalling vaak zo dat de partner er niet bij is)
ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, wil wel proberen borstvoeding te geven en anders kolven, ik ga niet op zwangerschap cursus, maar wil wel gaan zwemmen vanaf 6 mnd omdat me het heerlijk lijkt om te zwemmen, mijn partner mag zeker wel bij mijn bevalling zijn,dit willen we graag samen delen ;D
vedrer will ik 3 dagen gaan werken om wel te kunnen genieten van die kleine
voor der est zien we het wel....

Is geen brutale vraag hoor, mijn partner is Nederlander en ik ben zelf half Nederland half Zwitsers. Het is in Zwitserland inderdaad niet heel erg gebruikelijk dat de partner bij de bevalling aanwezig is.

Terug
Bovenaan