Anders dan anders

Laten we voorop stellen dat ik vind dat iedereen de dingen moet regelen zoals degene dat zelf wil. Het valt mij alleen heel erg op dat het lijkt, dat ik compleet anders zwanger ben dan de meeste van jullie.

Ik werk nu namelijk 40 uur in de week, ga wel 1 dag minder werken als ik bevallen ben.
Wil per se in het ziekenhuis bevallen met pijnbestrijding.
Heb voordat ik zwanger werd al besloten om geen borstvoeding te geven.
Ga niet naar een zwangerschapscursus.
Wil zelf liever niet mijn partner bij de bevalling hebben.

Begrijp me niet verkeerd, wij hebben heel bewust voor een zwangerschap gekozen en ben ontzettend blij met het wonder in mijn buik. Alleen omdat ik zoveel dingen niet wil komt er erg veel commentaar vanuit de kennissenkring over ons aanstaande ouderschap.

Zijn er meer mensen die hele uitdrukkelijke wensen hebben?

Hoi,

Het lijkt me prettig om zoals jij zo duidelijk te weten wat je wilt. En het is jouw kind dus moet je doen waar je je zelf goed bij voelt.

Mijn uitdrukkelijk wensen zijn een ziekenhuisbevalling, met partner erbij en verder mogen de opa/oma's pas komen als we weer naar huis gaan. Qua werk ga ik van fulltime naar thuismoeder voor het eerste half jaar, daarna kijk ik wel weer verder.

Liefs
Yvonne

Hoi,

Ik heb niet zoveel wensen eigenlijk.
Ik ben al 2 keer zwanger geweest, en heb dan ook 2 spetters van kinderen op de wereld gezet.
In november komt daar een 3de en laatste kindje bij.

Ik wil graag weer thuis bevallen net als mijn dochter en zoon.
Ook zou ik weer heel erg graag borstvoeding willen geven als het me weer gegund is.
Mijn man is erbij aanwezig, maar verder niemand van de familie.
Dan natuurlijk alleen de verloskundige en kraamhulp.

Ik werk nu 9 uur in de week. Mijn contract loopt af als ik met verlof ga, na mijn verlof kan ik zelf bedenken wanneer ik weer wil beginnen, want ze willen me wel weer opnieuw aannemen.
Ik wil in ieder geval 9 uur blijven werken, en dan net als nu in de weekenden en op avonden.

verder geen wensen.

groet sjoukje

Terug
Bovenaan