Anders dan de vorige keer

Vosca

New member
Hoi meiden,

dank jullie wel voor de leuke reacties. Ik voel me heel anders dan bij mijn eerste zwangerschap. Toen had ik de eerste drie maanden eigenlijk nergens last van. Nu ben ik ontzettend moe, ben 's ochtends misselijk (maar daar is mee te leven, is immers voor een goed doel) en ik heb heel veel last van mijn onderrug. Heb bij de eerste zwangerschap veel problemen met mijn bekken gehad en ben nu wel huiverig dit weer te krijgen.

Vorige keer ben ik naar de osteopaat geweest en dat hielp, maar eigenlijk durf ik voordat ik 12 weken zwanger ben niet naar de osteopaat. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

groetjes Silvia
 
Hallo Silvia,

Ik ben van de decemberclub, ik ben de vorige zwangerschap ook naar de osteopaat geweest en nu met 5 weken ook al. Ook om mijn bekkenproblemen te voorkomen. Wel vertellen dat je zwanger bent maar verder kan het echt geen kwaad.

Succes
 
Hi Silvia,

Hier geen ervaring met de osteopaat of bekken-problemen (terwijl ik die wel verwacht had, ik ben namelijk geboren met ernstige heupdysplasie aan beide kanten, en daar intussen 6x aan geopereerd).

Wel merk ik dat deze zwangerschap weer net iets anders is als die van mijn zoontje, nu af en toe misselijk en al veel vroeger in de zwangerschap enorm gegroeide, pijnlijke borsten. Ook heb ik af-en-toe wat lichtroze verlies gehad, ook dat was nieuw voor mij!

Wat naar ook van je onderrug nu! Ik zou mijn hubby vragen me 's avonds een heerlijke massage te geven na een warm bad, dan kan jij heerlijk slapen en draagt hij zijn steentje bij! Of mischien insmeren met spierbalsem die ook geschikt is voor zwangere vrouwen (ik dacht die van Etos eigen merk, maar dat zou ik even navragen)

Heel veel succes meis!
 
Ik heb geen ervaring met een osteopaat, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Wel ervaar ik mijn tweede zwangerschap ook anders dan de eerste. Ik ben veel misselijker dan bij de eerste :-( Komt misschien ook wel een beetje omdat ik nu drukker ben dan tijdens mijn eerste zwangerschap, simpelweg omdat ik al een klein mannetje heb om mij mee bezig te houden. En ik merk dat vermoeidheid en misselijk behoorlijk met elkaar te maken hebben in mijn geval.....
 
Terug
Bovenaan