Anders huilen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik merk vandaag heel erg dat mijn dochter van 5 weken anders huilt dan normaal.</p><p>Normaal laat ze zich echt wel horen, maar nu is het meer een beetje gejammer, hooguit één keer hard krijsen en dan lijkt t wel alsof ze het op geeft.</p><p>Normaal gesproken is ze gelijk heel moe na t voeden en moet ze al snel weer slapen, als we dat niet doen of als ze niet kan slapen heeft ze veel aandacht nodig en moet ze veel huilen. Vandaag kan ze gewoon rustig in het wipstoeltje zitten zonder te huilen, alleen maar om zich heen staren.</p><p>Moet ik me hier zorgen over maken? Of zou het misschien door de warmte komen? Hier lijkt ze verder overigens niet echt last van te hebben.</p>
 
Hoi,
Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Het kan ook zijn dat ze uit haar sprong is.
Tussen de 4,5 en 5,5 week begint namelijk sprong nummer 1.

Tijdens een sprong kunnen ze veel huilen zonder reden ook.
Ook kan ze ineens veel beter op een punt focussen en blijven kijken.

Eet en slaapt ze goed? Alert bij wakker zijn en voldoende natte luiers?

Als bovenstaande allemaal hetzelfde is dan zou ik me geen zorgen maken :)
Doe je dat wel dan altijd de ha bellen hoor.
 
Een sprong kan trouwens ook eerder beginnen en afgelopen zijn.
Dit begint zo ongeveer zoveel weken na de uitgerekende datum.

Dus ze kan er met 5 weken ook al uit zijn en is niet precies te zeggen natuurlijk.
 
Bedankt voor de snelle reacties!
We hebben eigenlijk sinds week 2 een heleboel uitdagingen gehad met slapen en voeden, dus ik kan niet echt zeggen dat dat goed gaat. Dat is elke dag zo anders.. 
Ik geef borstvoeding, en heb de afgelopen dagen het idee dat ze geen volledige voedingen krijgt. Ze is sowieso vaak onrustig aan de borst. Zelfs kleine beetje drinken met de warme weer doet ze niet echt..
Verder groeit ze vanaf het begin wel heel erg goed en ook genoeg natte luiers.
Alert vind ik haar sowieso niet echt, ze is of slaperig of huilerig. En de momenten dat ze wel alert en vrolijk is zijn echt heel erg zeldzaam.. Ik ben al blij als ik 1x per dag een blij wakker meisje heb.
Ik merk echt dat ik tegen zo veel dingen aan loop, dat het heel lastig is om ervan te genieten. Als ze tussendoor nou wat vrolijker zou zijn..
 
Kan ook zijn dat ze minder vrolijk is omdat ze niet goed slaapt.
Bij 5 weken zijn ze ongeveer een uurtje om de hele voeding heen wakker.
Bij ons sliep ze toen eigenlijk alleen nog op mijn borst overdag. Snachts wel in haar wieg.
Als ze goed aan komt dan weet je wel dat ze voldoende voeding binnen krijgt. Drink je zelf genoeg water zodat de productie goed blijft?
Ik heb zelf ook bv gegeven en onze dochter kon ook heel erg onrustig zijn. Dit zijn echt periodes die ze kunnen hebben. Was dat ook best snel beu want daar ging ze weer.
Achteraf baal ik wel dat ik er niet meer van heb genoten. Als ik er zelf nou eens rustiger mee om ging dan weet ik zeker dat zij dat ook was.
Sta jij er misschien ook zo in? Ze neemt dat gevoel dan echt van je over.

Hoe bedoel je dat je haar niet echt alert vindt? Als je haar op je bovenbenen hebt liggen volgt ze dan al een beetje je vinger of een speeltje?
Huilerig zijn kan ook van de krampjes zijn. Die piek komt eraan en dat wordt minder rond de 7/8 weken.
Geef je haar een speentje? Je kunt anders eens de Bibs proberen. Het zuigen aan de speen is een natuurlijke 'pijn stiller' en kan wel eens een beetje werken tegen krampjes. Ook voor de zuigbehoefte als ze veel aan de borst wil.
Krijgt ze een voeding om de 3 uur en wil ze dan niet echt drinken? Hou je een beetje het zelfde aan om de voedingen heen? Bijv slapen, voeding, 'spelen' en knuffelen en weer slapen.
Genieten deed ik ook pas meer rond de 6 weken, echt genieten pas 10 en daar voel ik me niet schuldig om.
Bevalling was best zwaar en dit vond ik moeilijk om te verwerken.
Voel je hier dus ook echt niet schuldig om.
Hoop vragen terug haha ;-)
 
Terug
Bovenaan