quote: angel27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-10-2005 20:14:41&apos

);
hoi nicole!!!
Ik was ook al beniewd naar jou!! Leuk!! Jah het gaat goed met me. Ik ben nu 6 en halve week zwanger, en bleef maar klagen dat ik niks voelde. Vorige week had ik dus nog niks geen klachten, en binnen 2 dagen had ik ineens mega-borsten, doodmoe en supermisselijk!! haha!! Ik heb pas getest naeen week overtijd omdat ik zeker wist dat ik niet zwanger was...maar hij was superpositief!! Gisteren ben ik bij moeders voor moeders geweest en vanmorgen naar de huisarts om een verwijzing naar de vk te krijgen. En ook omdat er resus bij ons in de familie zit, en ik niet precies wist wat te doen bij een eventuele miskraam.
Wat paardrijden betreft, we hebben nu allebij vakantie, het wedstrijdseizoen zit erop. Maar volgende week wil ik weer rustig recreatief verder rijden. De afsluiting van het seizoen was een rit in katwijk van 61 kilometer. Over het strand en in de duinen. Uren hebben we geraced, rondgebaggerd in de duinen omdat we de weg kwijt waren, dipjes gehad, maar als 4e over de finish gekomen. Het was fysiek en mentaal verschrikkelijk zwaar, we hebben over de hele rit maar 3 kilometer gestapt, en minimaal 50 gegallopeerd!! Achteraf bleek dat we hem met zn vieren gereden hebben, nynke met haar veulen in haar buik, en ik was ook al bijna 4 weekjes zwanger!! Iiieeh dat was even een enge gedachte!! Als ik dat van tevoren wist, had ik zeker een klasse lager gestart en heel wat rustiger gereden. Want hij was echt zwaar en heeft heel erg veel energie gekost, was een paar kilo afgevallen!!
Maar pony en ik gaan dus weer rustig verder hobbelen zolang het goed voelt en daarna samen moederen. Haar veulen blijft ook absoluut in mijn bezit, dat word de pony van mn kleintje, vind ik wel zo gepast!!
En hoe gaat het verder met jou?? En met mika?? Geniet je van je zwangerschap?? Ik hoor het wel.
liefs janine
Hey Janine!
Wat leuk dat je pony ook zwanger is (drachtig moet ik zeggen, toch?). Een beetje symbolisch lijkt het wel. Super leuk cadeautje voor jouw babytje, zijn/haar eigen pony! Ik kan me voorstellen dat die rit zwaar was, maar goed misschien dat je toen nog niet wist dat je zwanger was. Anders had je je de hele rit misschien zorgen gemaakt, ook al was je een klasse lager gestart.
Met mij gaat het ook heel goed, ik ben alweer bijna 11 weken (morgen). Vandaag heb ik 6(!) buisjes bloed af laten tappen. Het verbaasde me echt dat het er zoveel waren, kon ik me niet meer herinneren van de vorige keer. Dinsdag de 8e heb ik mijn eerste controle afspraak. Bij ons lopen de controles bij de huisarts dus ik krijg heleaas geen termijnecho. Wel gaan we dinsdag naar het hartje proberen te luisteren, hopen dat het al hoorbaar is. Mijn bloedgroep is trouwens rhesus negatief, bij jou zullen ze dat testen als ze bij jou bloed gaan afnemen. In de 30e week van je zwangerschap krijg je dan een spuit (in je kont), zodat je lichaam geen antilichaampjes aan gaan maken. En als je bent bevallen en je kinjde is rhesus positief (het tegenovergestelde van die van jou) dan krijg je weer een spuit, deze is het belangrijkst want juist tijdens de geboorte komt jouw bloed en het bloed van het kindje met elkaar in aanraking en daardoor zou jouw lichaam antilichaampjes aanmaken. Maar door die spuit in de 30e week en die na de bevalling zorgen ervoor dat dit niet gebeurt. Zo, dat is een heel verhaal. Maar tegenwoordig zitten de vk's en de ha-en er boven op dus kan er niet zo heel veel meer mis gaan in tegenstelling tot vroeger. Mijn ha zei wel, i.v.m. dat rhesus negatief, dat mocht ik nu een miskraam krijgen ik absoluut wel langs moest komen voor verder onderzoek. Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ze dan precies gaan onderzoeken, waarschijnlijk gaan ze kijken of mijn lichaam toch antilichamen heeft aangemaakt ofzo.
Ik merk verder wel dat ik nu bijna die eerste 3 maanden erop heb zitten. De extreme moeheid neemt langzaam af. En hoewel ik niet vreselijk misselijk ben geweest heb ik wel heel slechte periodes gehad dat ik constant aan het kokhalsen was. Dat is nu gelukkig grotendeels voorbij. Ik begin al wel een heeeel klein buikje te krijgen. Je kunt van buitenaf nog niet zien dat ik zwanger ben hoor, hahahaha, mensen die het niet zouden weten zouden eerder zeggen dat er weer een paar kilootjes af moeten!
Mika vind het helemaal leuk dat hij een broertje of een zusje krijgt. Hij wil graag een "boertje", hahaha! Echt superschattig, vanmorgen was ik hem aan het aankleden op bed, dus ik zat een beetje moeilijk. Toen moest ik even hoesten en daardoor kreeg ik een steekje in mijn buik, dus ik zei au! Mika meteen: "och mamma, Mika kusje geven?" En voordat ik het wist lag hij al met zijn hoofd op mijn buik. Zo lief!!!
Nou, ik ga weer eens verder, de tijd vliegt voorbij vanochtend en ik moet nog zo veel doen...
We houden elkaar op de hoogte hè!? Ik mis toch best wel een paar meiden van het zwanger worden forum hoor!
Liefs Nicole