@ angela

hoi,
wanneer ben jij begonnen met die papfles.hoe oud en hoe ben je begonnen.2 scheppen in een fles ofzo???
andere mogen ook hun mening geven hoor !!!!
maar weet dat jij al papfles geeft..
ik heb alvast een pak gekocht.
gr marjan

hoi marjan1980

Randy had het hier laatst ook al over en toen heb ik rijstebloem(pap) gekocht.
Op het pak staat vanaf 4mnd en je merkt vanzelf als het kindje eraantoe is.
als de poep moeilijker gaat of niet komt hebben de darmpjes het er nog te moeilijk mee

1 flesje avonds om te wennen en lekker te slapen.

Ik wou het proberen omdat Mara nachts zo hongerig was, (na verhaal van Randy) maar de kruidvat voedingslijn adviseerde om Forte als laatste flesje te doen omdat ze nog geen 4mnd is. Het werkt niet zoals verwacht maar ze drinkt nu wel steeds minder nachts en beter overdag.

Klopt ben met 3 mnd begonnen met pap....na een week ofzo kon lasse moeilijker poepen en toen ben ik een paar dagen gestopt, hij slaapt op de fles kv ook 12 uur door...
Nu geven we hem wel weer pap...ik doe 2 schepjes op een fles van 180+6=200, dit nu vooral omdat meneer hongerig is....
Hij krijgt 5 flessen om de 3 uur...en ik maak hem na 12uur slapen wakker....hij smakt en kauwt al echt en als hij ons ziet eten wordt meneer heeeeeeeeeeel erg driftig...
11 oktober is hij 4 mnd, maar we proberen 9 oktober (lekker in het weekend, alle tijd, foto-toestel en camera in de aanslag) een fruithapje...
Nova was ook nog net geen 4mnd toen ze die kreeg die was er ook al echt aan toe...

CB geeft me gelukkig groot gelijk dat wij het op onze manier doen en naar onze kids kijken...

Liefs Randy

hoi marjan

ik ben met de papfles begonnen toen jarne 31/2 maand was van de johannes kon hij erg moeilijk poepen ik geef bij iedere voeding 1 theelepeltje op een fles van 180 water en 6 schepjes voeding hierdoor zit hij niet vol maar is het iets dikker waardoor hij nu dus niet meer spugt we hebben zelfs zijn reflux medicijnnen verlaagt en dit gaat echt super ik zou zeggen probeer het en begin met een klein beetje en mochten er klachten komen zoals moeilijk poepen of krampjes dan is het nog te vroeg ik geef het trouwens niet om door te slapen want dat deed hij al
succes

liefs

hoi,
ze is vandaag 14 weken.
die luiers zijn eigenlijk juist dun bij haar.soms kan je de hele boel verschonen en vanmorgen was het papperig zeg maar.gisteren om 19 uur huilen huilen,was kapot een fles in bed van 150cc dan gaat het er wel in,ze kwam pas om 4.30.
eigenlijk heeft ze nog een zetje nodig meer drinken dat trekt ze nog niet,misschien met wat pap erin dat ze de nachten door gaat.zou mama erg blij om worden vooral als ik avonddiensten heb gehad.echt een ramp vind ik het niet,maar zou wel lekker zijn ook omdat ze overdag zowat niet slaap.soms gewoon 2x per dag 45 min.
ga het eens een fles proberen vanavond doe er gewoon 2 schepjes in.
heb het met cb niet over gehad want meestal zijn die zo puntje precies.moet ik zeggen die nieuwe arts is wat gemakkelijker.
gr marjan

lekker eigen gevoel volgen hoor...vriendin van mij die kleine kreeg met nog net geen 2 mnd al pap in de fles, dit op aanraden van de kinderarts ook ivm spugen....

Dus ze kunnen het wel aan, lasse heeft ook erg dunne ontlasting en nu met de pap iets steviger hahaha....

Nou ben benieuwd...en duim voor een langere nachtrust...

liefs randy

@marjan1980
Kun je anders niet proberen om om 23 uur nog een keer een fles te geven?
Iris krijgt ook rond half 7 de laatste fles. Huilt dan ook veel, voordat ze in slaap valt. Om 11 uur maken we haar dan weer wakker voor een late fles en dan slaapt ze door tot 8 uur. Misschien heb je het al geprobeerd hoor, dat weet ik niet... vandaar even mijn tip.

hoi
ja dat heb ik toen begin gedaan,dacht ja doei dat zzit in de nacht ermee.nou juist als ik haar wakker maakte kwam ze 3 a 4 later weer en dan gaat het ritme zo door.
en het was normaal dat ze gaat clusteren maar normaal houden ze ermee op,behalve die van mij.
nu helemaal zo iets 17.30 fles gehad uur later zat ze helemaal onder dunne ontlasting in bad gedaan en op bed gelegd.om 21 uur nog niks te horen.ik wakker gemaakt en papfles gemaakt,maar mooi niet die was niet wakker te krijgen.ze heeft denk 70cc op.ging zelfs voelen aan haar gezegd of ze wel warm was want ze reageerde helemaal niet.
vannacht kwam ze om 2 uur.en toen om 7.15.
dus nog een keer pap fles maken vanavond.
ik merk nog niks aan haar dat ze anders is.
ik sprak gisteren de kinderarts die zei ook al van ga maar minderen met die nutriton omdat het spugen beter misschien dat ze dan meer gaat drinken,maar zodra ik zonder dat spul doet kan ze die fles niet aan,het gaat te snel.heb nu die difrax S speen en ook de avent nr1 kan ze niet aan.de melk loopt langs haar mond en heel onrustig met drinken.
heb nu 1 klein schepje gedaan,gaat nog goed,misschien met langzaam afbouwen.
als baby dronk ze haar fles binnen 5 min leeg.geen wonderen dat ze zo huilde.
zie maar passende fles/speen te vinden onderhand ben je 50 euro kwijt al die flessen en spenen.nu ook spenen gekocht ze passen niet op deze flessen.
nou ja nog ff dan kan ze op de hapjes eten.en misschien slaat die papfles aan.
gr marjan

Terug
Bovenaan