Angst bij slapen door vuurwerk

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van bijna 2,5 sliep altijd perfect. Je legde hem in bed, hij ging slapen en werd 's ochtends rond 7 uur wakker.</p><p>Sinds Oud&Nieuw is het alleen helemaal veranderd. Hij werd die nacht om half 1 wakker. Wij stonden even buiten te kijken en daardoor weet ik niet hoelang hij al wakker was/huilde. Toen ik naar hem toe ging, was hij van streek. Ik liet hem toen zien dat er vuurwerk was (misschien achteraf niet zo slim, maar ik dacht ik laat zien waar de herrie vandaan komt en eerder die avond vond hij het vuurwerk prachtig). Daarna wilde hij per se dat ik bij hem bleef. Zodra ik weg ging, was het huilen. Toen hij 1,5 uur later weer sliep, werd hij om 4:30 uur wakker.</p><p>De dag erna sliep hij nog goed in, maar werd wel vroeg wakker en sindsdien is geen nacht meer normaal gegaan. Hij heeft problemen met inslapen, tenzij wij erbij blijven. Gaat huilen als we weg gaan of de hele tijd roepen. Midden in de nacht wordt hij wakker en begint dan ook te huilen/roepen en gaat moeilijk weer slapen. 's Middags gaat het niet veel beter, maar op de opvang wel. Daar slaapt hij met meerdere kinderen in een kamer.</p><p>Overdag heeft hij het af en toe over het vuurwerk en wij proberen hem dan duidelijk te maken dat er geen vuurwerk meer komt voorlopig. </p><p>We hebben al geprobeerd om bij hem te blijven, een knuffel te geven, een nachtlampje, maar hij wil alleen maar ons. </p><p>Heeft iemand een idee wat we nog kunnen proberen?</p>
 
Heej ik zie dat deze topic van vorig jaar is en dat er helaas geen reactie is gekomen. Maar ik heb nu precies hetzelfde met mijn zoontje van 2,5. 
Hoe is het uiteindelijk bij jou gegaan? Is het redelijk snel weer goed gekomen? 
 
Terug
Bovenaan