angst en bangzijn (bijna 3 jaar)

vraagje.. mijn dochter (durfal en waaghals) is spontaan bang voor vanalles. Met veel enthousiasme rent ze naar de glijbaan, maar eenmaal bovengekomen vind t eng om naar beneden te komen.
Dacht even aan spontane hoogtevrees, maar ze is ook bang als ze een onbekend geluid hoort, mij kwijt is of wat dan ook.
hoort t bij de leeftijd (is dit weer een of andere fase waar ze door heen moeten????)
 
Hai, ik heb helaas geen tips voor je maar ik ben wel benieuwd naar de reacties. Mijn zoontje van 3 heeft daar ook last van. Hij is niet snel bang maar zet 'm voor een draaimolen en hij weigert absoluut er in te gaan, van die leuke autootjes oid waar je geld in moet doen heel leuk maar niet als we er geld indoen. Ik begrijp het niet want verder stapt ie zo overal op af, als hij bijv. in de dierentuin ergens heen wil en wij (nog) niet dan stapt meneer gewoon zelf vast die kant op zonder maar 1 keer om te kijken. Kortom ook ik ben benieuwd of het een fase is of dat we iets kunnen doen om ze te helpen.
 
hallo meiden;

Ik heb een mannetje van ruim 3 jaar en ook hij kreeg ineens last van allerlei "angsten". Vooral angst om alleen gelaten te worden; het lijkt wel of ik honing achter me heb.pffffffffffffff Maar goed; ik denk dat het een fase is waar onze kindje door moeten.

Groetjes,
Judith
 
Terug
Bovenaan