Angst en Enthousiasme

<p>Hoi iedereen! </p><p>Sinds 2 maanden zijn ik en mijn vriend bezig voor een eerste kindje! Helaas is het nog niet raak, maar we gaan ervoor ?</p><p>We gaan dus beginnen aan ronde 3, maar ik merk toch aan mezelf dat ik het allemaal best spannend vind en erg graag mijn best doe voor het gewenste resultaat, een plusje op die test ?</p><p> </p><p>Zo eet ik graag dagelijks erg gezond (fruit, groenten, noten, ect.), roken we niet, drinken we niet (ik) en vriend echt amper (zelden op een feestje bijv 1/2 glazen), geen drugs, dus gewoon gezond ?</p><p>ik merkte wel dat mijn luteale fase wat aan de korte kant was, maar merkte door gezond te eten (noten bevatten vitamine E en B) deze lang genoeg werd ? (13 dagen ipv 9/10) </p><p>ik slik verder enkel Davitamon Compleet Zwanger met visolie. En is mijn cyclus meestal 27/31 dagen en voel ik mijn eisprong, en vaak ook netjes wisselen van kant iedere maand. <br /><br />De maar, .. ik ben gewoon bang dat het ons niet gegund is, of dat er iets mis is met mij, dat niet misschien niet zou lukken ect ect.. beetje doemdenken dus. Ik heb dat met meerdere dingen en uiteindelijk zijn die echt allemaal goed gekomen. Maar deze angst is ook nergens echt op gebaseerd ??‍♀️ Komende week hoop ik langs de huisarts te gaan voor gewoon een geruststellend gesprek wat mij meestal ook helpt. <br /><br />Herkent iemand dat stukje angst? Bij wie kwam het uiteindelijk gewoon goed? geruststellende woorden zijn welkom ? ook al is dit pas ronde 3</p>
 
Ja ik was ook doodsbang. Hoorde van alle kanten dat ze met een traject gingen starten. In mijn familie duurde het ook bij iedereen lang. We mochten het zaad laten testen van mijn partner ivm ontsteking vroeger. 2 weken nadat we hoorde dat het zaad goed was had ik een positieve test in handen, dat was de 4e maand nadat ik gestopt was met de pil

Je moet het op je af laten komen, en 2 maanden is natuurlijk nog niet lang! Nog geen zorgen maken, de kans is groot dat er niks aan de hand is!
 
Nee zeker nog niet lang idd! Wat fijn te horen dat jouw angst ontkracht werd! 


ik slik overigens al jaar of 3 geen pil meer ? gewoon, omdat ik geen "troep" meer wilde slikken 
 
Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Er zijn maar weinig stellen die zo snel zwanger worden hoor! Ik weet als je eenmaal begint dan hoop je ook meteen dat plusje te zien op de test. Maar maak jezelf niet gek. Ronde 3 is echt snel mocht je nu al zwanger worden.
 
Ik wilde even reageren, want ik herken me echt heel erg in je verhaal. Toen we wilden gaan proberen om een kindje te krijgen, was ik ook erg onzeker, om je heen hoor je verhalen van mensen die of heel snel zwanger zijn of er heel lang over doen of waar het niet lukt. Dus toen het bij ons niet meteen lukte, raakte ik ook steeds meer in paniek. Bij mijzelf en mn partner waren sowieso dingen/redenen waarom we vermindert vruchtbaar zouden kunnen zijn, dus dat hielp helemaal niet mee. Ondertussen ben ik 17 weken zwanger en lijkt alles prima te gaan ??. Het heeft bij ons uiteindelijk 6 rondes geduurd en dan hoor je inderdaad opeens verhalen van mensen waar het wel wat langer heeft geduurd dan 3 maanden. Het is inderdaad niet raar of gek als het wat langer duurt en gemiddeld wordt er echt van een jaar uitgegaan! Ik begrijp je angst heel goed, maar hierbij dus een succesverhaal waar het wel gewoon wat langer dan 3 maanden heeft geduurd ?.
 
Ik voel je zeker. Wij zijn nu kleine half jaar bezig. Helaas wordt mijn cyclus steeds langer, dus minder kans om zwanger te raken. En dat maakt mij onzeker. Maar heb wel in mijn achterhoofd dat de pil zeker jaar nodig heeft om uit mijn lichaam te krijgen. Ik ben nu sinds een maand rustiger geworden en weet dat het tijd nodig heeft. 
 
Bijna alsof ik mezelf hoor zo herkenbaar!
Vooral mijn vriend was heel bang dat het zo lang zou duren.

Ik merkte dat ik er zo gefocust op was ook….
Bij de “geslaagde” poging waren we op vakantie en was ik er wat minder mee bezig.

Je doet zo te lezen alles goed! En het is écht heel weinig stellen gegund om binnen drie pogingen zwanger te worden.
Maar ik ga voor je duimen dat het snel raak is!
 
Wat geruststellend dat andere vrouwen zich herkennen zeg! Ik mag idd nog niet klagen, en zo wil ik dat ook zeker niet ? maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben!
 
Terug
Bovenaan