Angst en onzekerheid

Hallo allemaal,

Vorig jaar ben ik geholpen aan mijn pap4. Ze hebben toen een deel weg gebrand van mijn baarmoedermond.

3 dagen geleden had ik een positieve zwangerschapstest. Mijn man en ik waren euforisch.
Ik zou dan nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.

Tot gister heb ik me ontzettend misselijk gevoeld maar desondanks was ik zo gelukkig.

Echter begon ik vanmorgen te bloeden. Het is net alsof ik ongesteld ben geworden.
Donkerrood bloed en veel. Ook heb ik krampen alsof ik ongesteld ben geworden..

Ik maak me enorme zorgen, mijn hoofd gaat alle kanten op ..

Het zou mijn eerste zwangerschap zijn.
Wat kan dit zijn? Was het een vals positieve test? Ben ik ‘gewoon’ voor t eerst in mijn leven te laat ongesteld geworden? Maar waarom dan een positieve test?..

Pff ik maak me echt zorgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?..

In principe hoeft bloedverlies tijdens de zwangerschap niet perse wat te betekenen. Zeker niet zo lang het oud (donker) bloed is.

Helaas kan een miskraam ook voelen als een zware ongesteldheid. Ik weet natuurlijk niet, of dat is, wat er bij jouw gebeurt. Maar het zou passen in het beeld dat je schetst.

In principe komt een vals positief niet voor, omdat de test alleen op hcg reageert. Wat tijdens de zwangerschap wordt aangemaakt door de baby. Er is een ziekte waarbij ook hcg wordt aangemaakt, maar daar zou ik niet direct vanuit gaan.

(Ik ben geen dokter.)

• Leuk
Waarderingen: MNO
Hey, bedankt voor je reactie!
Hopelijk is het geen miskraam.

Ik ga maandag de gynaecoloog bellen voor een afspraak. Ik had de huisartsenpost gebeld, deze mevrouw zei me geen zorgen te maken en af te wachten. En dan maandag even te bellen voor een afspraak.
Ze zei dat ik in de gaten moet houden of ik geen dikke klonters of weefsel verlies. Omdat dat zou duiden op een miskraam. (Tot nu toe alleen bloed ‘gelukkig’)
Ook vertelde ze me dat dit vaker zou voorkomen ‍♀️

Ik vind het maar spannend allemaal.
Nogmaals bedankt voor je reactie.

♥️

Hier een positief verhaal . Heb pap 3 en ben nu ook zwanger. Ondanks veel bloedverlies (alle kleuren) vanochtend toch een goede echo bij 6weken!
Helaas wel al 3 miskramen tijdens ivf traject gehad maar hou hoop❤️
Dit zeg ik ook tegen mezelf want durf ook nog amper te genieten haha

Terug
Bovenaan