Angst en paniek bevalling

<p>Hallo allemaal, </p><p>Even van mij afschrijven, misschien dat jullie reacties me wat kunnen helpen. </p><p>Ik ben 38.4 weken zwanger van mijn 3e kindje, een zoontje, waar ik enorm naar uit kijk. </p><p>Door de zware 9 maanden zwangerschap, kon ik echt niet wachten om te bevallen, hoe eerder hoe beter, zo door en door klaar was ik ermee. </p><p>Bij mijn 2e kind ook een super fijne bevalling gehad, dus ik zag nergens tegenop, ik dacht, nummer 3 kan dan alleen nog meer mee vallen. </p><p>Totdat de verloskundige afgelopen week voorstelde me te strippen... Ik was erg enthousiast, ik dacht yesss dan is het einde helemaal in zicht.</p><p>Maar dit lukte niet goed, en lijdde tot een hele vervelende en pijnlijke ervaring. </p><p>Nu ben ik dus 180 graden omgeslagen. </p><p>Ik wil niet meer dat men aan me lijf zit, ik ben ineens super emotioneel en zie heeeeeel erg op tegen de bevalling en al dat gefroet en gedoe. </p><p>Het enige wat ik nu denk is, blijf van me af, en laat me met rust. Dit gevoel is ook erg gecompliceerd, omdat ik als kind een hoop heb meegemaakt, en dit ineens allemaal na boven komt.</p><p>Bij mijn andere 2 kids heb ik dit overigens niet gehad, en zag ik die dingen volkomen los van elkaar.</p><p>Nu voelt het heel naar... En ben ik al dagen van slag... Het enige wat ik nu denk ik... Zoonlief.. Blijf alsjeblieft nog zitten.. Tot ik weer in balans ben.. </p><p>Maar helaas, ik ben heus binnenkort aan de beurt, wat moet ik nu doen...</p>

Heyhey
Wat vervelend dat je je eigen zo voelt.?
Ik denk dat het verstandig is dat je je gevoel uit en verteld tegen de verloskundige  die je bevalling  gaat doen. En je naasten  zodat je je hart ook daar kan luchten .
Strippen  is inderdaad een heel vervelend gevoel en ik ben daar ook van geschrokken en zag toen nog meer op tegen mijn bevalling.  Gelukkig had dit bij mij wel effect en 2 dagen daarna was mijn zoontje er.

Ze zullen helaas wel aan je moeten komen dus daarom is het echt heel belangrijk  dat je dit bij je verloskundige neer legt die je bevalling gaat doen zodat ze je helemaal kunnen begeleiden tijdens je bevalling en je een fijner gevoel  kunne geven.
Jij kan dit? je hebt er al 2 op de wereld gezet dus dit kindje kun jij zeker??
Hopelijk word je gevoel  wat minder en rustiger.
Probeer misschien  ook een dagje lekker even te relaxen regel oppas en doe wat voor jezelf of samen met je man. Misschien  helpt dit ook wel. 
Veel succes met de laatste loodjes??

Hey wat vervelend zo ineens! Heb je misschien foto’s van de eerste twee bevallingen of vlak erna? Ik denk het belangrijk is om weer in de ‘energie’ te komen van jouw succeservaringen. Diep van binnen weet je dat jij, jouw lichaam en jouw baby precies weten wat ze moeten doen en dit ook kunnen! 
Het zal helpen jezelf positief te bevestigen door jouw herinneringen op te roepen, deze te visualiseren en bepaalde zinnetjes tegen jezelf en je baby op te zeggen of te schrijven. Zoek op ‘affirmaties’ op Pinterest. Hoe meer je dit doet, hoe meer die in de plaats komen van de negatieve gedachtes. Je mág ook angsten hebben he, maar jouw positieve lichaam en geest gaan gewoon sterker zijn dan dat, en díe energie en gedachtes ga je volgen! Yes! 
Op naar een mooie derde bevalling! ??

Bedankt voor jullie lieve reacties ❤️ 
Had ik echt even nodig! Het gevoel is nog niet weg maar ik heb iigv me hart gelucht bij me man... Dat is een begin.  Nu inderdaad de verloskundige nog!
Bedankt voor jullie lieve tips?

Bedankt voor jullie lieve reacties ❤️ 
Had ik echt even nodig! Het gevoel is nog niet weg maar ik heb iigv me hart gelucht bij me man... Dat is een begin.  Nu inderdaad de verloskundige nog!
Bedankt voor jullie lieve tips?

Lang leven de hormonen! Probeer aan je vorige bevallingen te denken.
Ik ging heel nuchter mijn bevallingen in met de gedachte; ik ben niet de eerste vrouw die bevalt en er is nog nooit een kind blijven zitten. Hoe relaxter jij je bevalling ingaat, des te beter. Maar dat weet je zelf ook.
Succes met de laatste loodjes en heb vertrouwen in jezelf. Je kan het! 

Terug
Bovenaan