<p>Hoi,</p><p>Ik weet dat er vele vrouwen met mij zijn die de angst zullen herkennen na eerder overlijden van een kindje. In ons geval is ons zoontje 10 dagen na de geboorte overleden bij een termijn van 25+6. </p><p>Op dit moment ben ik 22 weken zwanger en de zwangerschap is tot nu toe zeker niet onbezorgd geweest. Van te voren hadden we dit wel verwacht maar nu we er middenin zitten is de angst soms alles bepalend. </p><p>Van week 17 tm 20 was er sprake van (oud bruin) bloedverlies. Een hele schrik. Het laatste wat je wilt zien is bloed. De placenta blijkt laag te liggen en is waarschijnlijk de trigger geweest voor het bloedverlies. Vanaf dat moment, op advies van de gynaecoloog, gestopt met werken en rust.. De rust is goed maar maakt ook dat het piekeren soms de kans krijgt. In corona tijd is het lastig soms de ontspanning te vinden maar ik doe mijn best. Het verhaal is zeker niet bedoeld als een klaagzang maar het helpt me even te kunnen 'ventileren' en misschien zijn er meer vrouwen die dit herkennen en mogelijk adviezen / tips of wat positieve stimulans weten. Soms lijkt het zo'n gevecht. 'Haal ik de 38 weken?' 'Komt het goed dit keer?' Kinderkleertjes heb ik nog niet durven kopen, mag van mezelf pas na week 24. </p><p>Lieve groet,</p><p> </p><p>Een bange zwangere </p>