angst kinderdagverblijf

Ik ben misschien een beetje te paranoïde maar ik moet binnenkort weer werken en mijn zoontje (15 weken) moet straks voor 3 dagen naar het KDV. Oma past al 1 dag op. Maar ik heb een verschrikkelijk angst voor kindermisbruik bij dat soort dingen. Vooral wat er een paar jaar geleden is gebeurt in Amsterdam. Ik ben langs geweest bij een KDV hier in de buurt alleen daar vertelde ze dat als een leidster ziek is dat er altijd een vrijwilliger invalt. Ik vind dit dus helemaal niks maar ik kan me mannetje moeilijk meenemen naar werk.
Zijn er moeders die dit herkennen of een oplossing weten? Lig er al nachten van wakker (terwijl mijn mannetje wel lekker doorslaapt :))

X Rooms
 
Heb je geen kinderdagverblijf met 4 ogen protocol? Bijna elk kinderdagverblijf heeft dit tegenwoordig. Kort door de bocht is houd het in dat iemand nooit alleen is met je kind. Als dat wel zo is dan moet de camera aangezet worden in die ruimte. 
 
Ik begrijp je echt heel goed!! Dit is ook de reden dat ik het gewoon niet gedaan heb en minder ben gaan werken, de dagen 2-3 dagen, passen de omas op. Maar ik besef me wel dat dit niet bij iedereen kan en dat dit een soort luxe is. 
Ik zat toevallig vorige week weer wat rond te kijken omdat ik wil dat hij ook met andere kinderen kan spelen, dus kijk je toch gauw naar KDV of speelzaal. Ik vind het dus ook gewoon heel eng! Ik zou echt langsgaan en rondkijken. Misschien kan je je angsten delen met de verzorgsters en aangeven dat je op de hoogte gesteld wilt worden zodra er sprake is van een invaller die dag? Daar heb je wat mij betreft ook wel recht op.. misschien ook direct iets voor mij wat ik mee ga nemen als ik besluit hem ook een dag achter te laten op het KDV. 
Succes!!
 
Goede dag,.. even vanaf de andere kant gezien. Ik heb een aantal jaar in kdv gewerkt en werk nu in het onderwijs. Het belangrijkste wat ik altijd zeg wanneer een ouder(s) komen bezichtigen het gevoel moet goed zijn. Je brengt immers je grootste schat bij een ander. Ga in gesprek over wat je ziet en wat het met je doet. Misschien kunnen zij jou op een andere gedachten brengen door de uitleg of snap je waarom ze op bepaalde manieren iets doen. 
Ga in gesprek over wat je benauwd. Je bent echt niet de eerste en vast ook niet de laatste!! Vragen stellen mag altijd!!
 
Hay,
Ik begrijp je compleet en wil mijn aankomend kind niet aan een KDV overlaten. Vertrouw het niet op verschillende levels (niet alleen seksueel misbruik). Op dit moment ben ik werkloos maar ben wel op zoek naar parttime werk zodat ik soms volle dagen thuis ben en wanneer ik er niet ben, dat me partner dus bij ons kindje is tot ik weer thuis ben. Zo probeer ik dus KDV te ontlopen. 
Ik woon ook in Amsterdam maar vertrouw ze overal niet. Succes met het vinden van een betrouwbare KDV, ikzelf vind dat ze zichzelf gewoon kunnen 'verkopen'. 
Mvg
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga binnenkort naar een informatie bijeenkomst en ga een lijstje met vragen maken en die meenemen. Misschien dat dat wat rust brengt.

En anders toch maar in de box mee naar werk haha:)

X
 
Ga naar een kdv waar je een goed gevoel krijgt. Een goed kdv heeft gediplomeerde leidsters in dienst. 4 ogen principe is een vereiste. Bij ziekte altijd een pedagogisch medewerker inzetten, geen vrijwilliger. De slechte kdv verpesten het voor de goede, en dat is jammer! 
 
Terug
Bovenaan