<p>Hoi allemaal,</p><p>Dit is mijn eerste topic op dit forum, maar ik ben echt op zoek naar begrip / herkenning / tips.</p><p>Ik ben mama van een prachtig zoontje, en ML en ik willen graag een tweede kindje.</p><p>Het was bij ons meteen nadat we probeerden terug raak. Zwanger. Helaas op 7 weken, voor de eerste echo, bloedingen en miskraam.</p><p>Het was een zware klap maar de miskraam zelf ging vrij "vlot" en we kregen van de gynaecoloog groen licht om opnieuw te proberen.</p><p>Opnieuw onmiddellijk raak... echo op 8 weken alles prima... op 12 weken ging ik binnen voor de NIPT test en echo. Kreeg ik het nieuws dat helaas het vruchtje rond 9,5 weken moest gestorven zijn en dat mijn lichaam het nog niet door had.</p><p>Deze miskraam ging veel minder vlot. Eerst pillen en hele zware bloedingen, alleen bleek niet alles weg te zijn, waardoor ik enkele dagen later met spoed naar het ziekenhuis moest omdat ik aan het leegbloeden was. Spoedcurretage en zware bloedarmoede, geen lachertje.</p><p>Nu zijn we weer enkele maanden verder en heb ik ONIEUW groen licht van de gynaecoloog om te proberen.</p><p>Maar ik ben nu gewoon zo bang. Ik weet rationeel wel dat er geen reden is dat het terug mis zou moeten gaan (zeker omdat ik al een gezonde zoon probleemloos op de wereld heb gekregen), maar ik ben zo enorm bang dat het weer gaat gebeuren...</p><p>Ik wil enorm graag zwanger zijn en een broertje of zusje op de wereld zetten, maar hoe ga ik om gaan met die 9 maanden?</p><p>Zijn er die mijn verhaal herkennen en hoe hebben jullie dat beleefd?</p>