Angst om zwanger te worden/zijn?

Hoi meiden,

soms word ik een beetje gek van mezelf... wanneer ik misselijk ben, geloof ik maar 1 ding... dat ik zwanger ben. Ook als het ongeveer onmogelijk is ( 1x gemeenschap gehad tijdens menstruatie, maar lees op i-net dat er sommige dan toch zwanger worden)en als alle testen negatief zijn.
Wordt dan echt kippig van mezelf! De testen geven het niet aan, het is dus ongeveer onmogelijk, maar als ik misselijk ben... al is het maar 1 vlaag... dan rijzen er grote bergen voor mn neus op!
Ik denk dan: geloof nou dat het niet zo is! en leef verder! Alsof ik nooit buikgriep zou kunnen krijgen ofzo, terwijl mn zus het net heeft gehad.
Nou ja, een angst om zwanger te worden ofzo terwijl dat echt niet handig is?
Wie heeft dat ook?

Hoi meid,

Komt heel bekent voor bij mij wat jij schrijft.
Ik durf niet eens meer gemeenschap te hebben, tot grote telleurstelling van mijn man.
Ik gebruik de nuva-ring. Ben daar mee begonnen na de geboorte van onze 2e. Dit omdat tussen de 1e en 2e maar 14 maanden zitten en ik dit veel te snel vond. (ben er nu wel blij mee hoor).
Maar zou nu nog een kindje niet aankunnen, ook financieel niet.
Ik ben ook regelmatig misselijk, heb zelf 2 keer moeten spugen en ook bang dat ik zwanger was. Maar ik zet het nu van me af en blijf geloven dat het niet zo is.
Maar voor mijn man vind ik het wel heel vervelend. We hebben nu helemaal weinig lichamelijk contact omdat ik dat helemaal niet fijn meer vindt. Is bijwerking van die nuva-ring, dus niet echt handig.
Je bent dus niet de enige maar ik weet wel dat je je er heel vervelend bij kan voelen.

Sterkte ermee,

Groetjes Marianne

Hoi Marianne,

hehe, toch iemand die het herkent! (Al zou ik wensen dat jullie het niet kennen.)

Wat houdt de nuva-ring precies in? (Te vergelijken met spiraaltje?)
Ik ben zelf gevoelig voor hormonen, werd bijvoorbeeld ook misselijk van de pil (microgyn 30). Heb nu een andere pil voorgeschreven gekregen, maar durf deze nog niet te gebruiken, want stel dat... het zou slecht voor het kindje zijn (wat er niet is??)!
Financieel kan het hier best, maar psychisch en lichamelijk gaat het nog niet geweldig. Slik hiervoor hormonen en het gaat een stuk beter! maar werken gaat nog niet. En de arbo-arts is erg voorzichtig, omdat nog een keer onderuit gaan pas een probleem is.

Mijn man heeft ook meer behoeften, maar snapt dat het voor mij (en daarbij dan voor ons gezin) niet wenselijk is om nu zwanger te raken. Hij accepteert dat we nu geen gemeenschap hebben, maar vindt dat soms wel jammer. Ik heb al gezegd dat als we het wel weer hebben, we alle methode van anti-conceptie toe moeten passen, want stel je voor... dat de pil niet werkt... dat een condoom scheurt... of dat ik ineens op een ander tijdstip een eisprong heb.

Nou ja, hoe gek kun je denken!?
Ik ga proberen om naar een psycholoog te gaan. Misschien dat die me kan helpen met deze irreeele gedachten.

Hou oud is je jongste nu?

Hoi hoi,

Wat vervelend he die gedachten van wel/niet zwanger en wat die gevoelens met je doen.
De nuva-ring heeft eigenlijk dezelfde werking als de pil alleen bevat het veel minder hormoon.
De ring plaats je zelf in je vagina en blijft daar 3 weken zitten, dan moet je hem zelf verwijderen.
Je hebt nu 1 ringvije week.
Na deze week breng je weer een nieuwe ring in.die blijft weer 3 weken zitten enz, enz.

Onze jongste is van 25 juli dus ruim 3 maanden.
de oudste is van vorig jaar mei dus die is nu 18 maanden.
Zou echt niet weten hoe het moet met een derde.

Heb jij 1 kindje of meerdere?

Groetjes Marianne

Het vervelende zijn inderdaad die gedachten en gevoelens. Die kunnen je zo bezig houden!

Bij ons is het het eerste kindje. Ze is op 15 juli geboren, dus iets ouder als de jouwe.
Vandaag gebeld met de huisarts en de verwijzing voor een psycholoog kan ik vanmiddag ophalen. Spannend hoor!

Lukt het jou om te geloven dat het niet zo is? Ik vraag me af of je dan ook minder misselijk bent, omdat er een wisselwerking kan zijn tussen stress en maagklachten(bijvoorbeeld misselijkheid).

Hoi

bij ons is het eigenlijk ook onmogelijk dat ik zwanger zou zijn.
Dus de ene keer kan ik dat gevoel goed uitschakelen. maar gisteren ben ik heel de middag en avond zo misselijk en gewoon beroerd geweest dat je weer gaat twijfelen.
Heb je je verwijzing opgehaald?
Hopen dat je snel ergens terecht kunt.

Groetjes

ik ben/was niet báng dat k zwanger zou zijn, wil het wel weer, maar ik bleek gewoon een langere cyclus te hebben, en ik was veeeeel beroerder in de aanloop naar ongesteld worden dan voor de bevalling.. (of k ben die ellende gewoon vergeten, hahahah)
Nu ben k ongesteld en best hevig, brrrr maar goed, hoort erbij he...
Ynez

Fijn om te lezen dat ik toch niet de enige ben met die gedachten en dus geen behoefte heb aan manlief.
Ik heb nu bewust 2 kinderen 20 maanden ui\t elkaar, maar zit niet echt op een derde te wachten (he, dat vind ik akelig klinken, maar toch). En een spiraaltje staat me tegen, aan de pil heb ik geen zin, die ring klinkt wel goed, maar is vast ook geen 100% gerantie, enz... Ook maar een psych, of heeft iemand nog een ander idee?

Janine

Terug
Bovenaan