Angst slaat me om m'n hart

A

Anoniem

Guest
Ben nu 6 weken zwanger en heb me tot aan vandaag zwanger gevoeld. Heb nog een kleintje rondlopen en dat is echt doodvermoeiend soms. Vooral qua tillen, want hij is 10 maanden...

Zojuist ben ik erachter gekomen dat ik mijn tepels niet meer voel, voel me niet zwanger vandaag, voel geen vermoeidheid wat ik tot aan gisteren wel had... BAD FEELING.

Het is natuurlijk vandaag niet meer zo warm als voorheen, dat zou het kunnen verklaren, maar herkent iemand dit en is het bij diegene toch nog goedgekomen misschien?

Ook als het niet is goedgekomen... wie kan mij bovenstaande verklaren?
Heb al vóór mijn zoontje ook een miskraam gehad, wil dat NOOIT nog eens meemaken.

Wendela

Ik ben ook zwanger van de tweede (nu 23 weken) en heb nog een kleintje van nu bijna 14 maanden. Ik heb dat ook in het begin gehad. De ene dag voelde ik heel goed dat ik zwanger was (zwangerschapstekenen) en de andere dag voelde ik niets. Ik denk dat het ook komt, omdat  je nog een kleintje hebt, waarmee je het grootste gedeelte van de dag bezig bent. Er gaat nu veel aandacht naar je kleintje en heb je daardoor niet altijd in de gaten dat je zwanger bent. Is helemaal niet erg. Ik denk dat je je absoluut nog geen zorgen moet maken en gewoon moet genieten dat je zwanger bent. Bij mijn eerste was ik 4 maanden lang iedere dag misselijk en dan word je er vanzelf wel aan herinnerd dat je zwanger bent, maar nu was ik helemaal niet misselijk en had alleen wat gevoelige borsten (maar ook niet dagelijks).

Sterkte en probeer lekker te genieten van de zwangerschap en mocht je je toch onzeker voelen, bel dan voor de zekerheid de verloskundige even. Misschien dat zij je gerust kan stellen. Ik heb toen ik 11 weken zwanger was mijn vader onverwachts verloren en heb toen ruim een week niet gevoeld dat ik zwanger was. Ik dacht dat het helemaal fout zat. Maar toen ik het hartje hoorde kloppen bij de verloskundige en op de termijnecho het babytje lekker zag bewegen, was ik weer helemaal blij en kon ik weer gaan genieten.

Danique, dank je wel!!! Wel moeilijk om positief te blijven. Maar mijn man en mijn moeder zeggen ook dat het niets zegt als je  je niet zwanger voelt of dat  ik geen gevoelige tepels heb. Schijn ik volgens hen allebei de vorige keer met mijn zoontje  ook gehad te hebben.  
Het is gewoon een onzekere tijd. 21 Aug. (dan ben ik 9 weken zwanger) krijg ik een vaginale echo om te kijken of we een hartje kunnen zien aangezien ik al een miskraam in het verleden heb gehad. Dus nog 3 weekjes geduld...  
De moed zakte me volledig in de schoenen vanmiddag en dat vlak voor het avondeten.... niet lekker gegeten dus.
Elke keer als ik wat gezeur (heel af en toe en heel kort) voel in mijn buik, ben ik blij dát ik nog wat voel.

Jij nog gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Ook snel weer zwanger geworden lees ik. Wel rot van je vader... kan me voorstellen dat dat z'n impact heeft gehad.
Heel veel geluk verder!!!!

Liefs,

Wendela

Terug
Bovenaan