angst tot de eerste echo is geweest

hey hey
ik ben nu bijna 12 wk zwanger.
tot gister heb ik ontzettend met angst gezeten of alles wel goed was.
eenmaal gister me 1e echo gehad en alle angst was weg.
wie herkent dit en wil dit graag met andere leuke zwangere vrouwen delen?

Hoi mama van 2 kids.

Allereerst gefeliciteerd met je mooie echo!
Ik ben ook een mama van 2 kids en ben net 5 weken zwanger van nr 3.
Ik herken die angst zeker. Helaas heb ik 4 maanden geleden een vroege miskraam gehad met 6,5 week. Dus onbezorgd ben ik echt niet meer.
Jij hebt gelukkig de rustgevende echo inmiddels al gehad. Ik krijg 14 juli mijn 1ste echo. Ik ben dan 7 weken. Dit ivm de miskraam hiervoor.
Voor mij dus nog steeds erg spannend!

Groetjes Suus

Hoi mama van 2kids,

Bij de 1e kon ik me niet voorstellen dat ik zwanger was. Het ging vrij snel. Ik mocht pas met ruim 11 weken komen voor een echo. Ik dacht: zul je zien, niks te zien op de echo! En inderdaad, het was ook bijna niet te zien. Toen besloten ze tot een inwendige echo en daar was onze uk goed te zien. Dat was een hele opluchting.

Nu met de tweede vind ik het weer "vreemd". Ik weet dat ik zwanger ben (6 weken, 6 dagen), omdat ik alle symptomen die ik de vorige keer had, ook weer heb. Toch kan ik het pas echt geloven als ik de echo gezien heb. Ook nu moet ik weer tot bijna 12 weken wachten... Dus nog 5 weken te gaan. Ik heb zelf geen angst, maar vind het wel erg vreemd. Zeker omdat het nog maar zo klein is dat je verder niks ziet of voelt.

Nu de echo er is, maar lekker vaak er naar kijken! Geniet er van.

Groetjes Tamara.

Hallo,

Angst heb ik niet echt gehad. Wel was het erg spannend en ik heb er ook echt naar uitgekeken. als je de kleine ziet wordt het langzaam pas werkelijkheid.
Maar maak je niet gek. Als het misgaat is er niets wat je kan doen. Dat is natuur. Dus maak je niet gek en geniet er lekker van

Groetjes Jeanine

Hoihoi,

Heel herkenbaar. Toen ik zwanger was van onze dochter kon ik ook echt pas genieten toen ik de eerste echo had gehad. Met name ook omdat mensen in mijn omgeving telkens zaten van pas maar op dat het vruchtzakje wel gevuld is bla bla bla en dat is niet bepaald rustgevend! Maar gelukkig ging het allemaal goed met onze kleine meid. Nu zijn we heerlijk van haar aan het genieten, zondag is ze alweer 7 weken oud wat gaat de tijd toch snel!

Heel veel plezier tijdens jullie zwangerschap!
Groetjes maaike

Ik ben zwanger van de 2de, nu 8w4d en heb van de week ook een echo gehad en voor mij gevoel is het nu ook echt bevestigd... Eerst was ik er ook onzeker over maar nu niet meer... Alleen heeft de gyn gezegd dat dit mn termijn echo al is dus hoef ik niet met 12w terug en dat vind ik wel een beetje jammer, weet nu ook niet of het wel goed groeit.. Maar daar gaan we maar wel van uit!!

Groetjes daphne

Hallo,
Ik ben nu 9+2 dagen zwanger krijg pas 27 juli mijn termijn echo.
Ik hoop dat de weken snel voorbij gaan want ik ben ook erg onzeker.
Ik had dit ook bij mijn 1e zwangerschap, ik had me toen ook erg druk gemaakt!
En toen was ook alles goed, dus nu maar hopen dat dat weer zo is!

Groetjes wildraak

Terug
Bovenaan